اخبار ساحوی

شمار قربانیان لغزش کوه دربدخشان به 2500 تن رسید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شمار قربانیان لغزش کوه در روستای آب باریک بدخشان به 2500 نفر رسید شاه ولی الله ادیب والی بدخشان با تاید این خبر می گوید، سیصد خانواده زیر اوار مدفون شده اند او افزود عملیات نجات اغاز شده است. اما اینکه کسی ازین رویدا زنده بیرون بیاید احتمال بسیار ضعیف است هزاران نفر دیگر به کوها متواری شده در فضای باز بسر می برند.
شاه والی الله ادیب والی بدخشان در تازه ترین گزارش به نقل از ریس شورای انکشافی روستای اب باریک ولسوالی ارگو شمار قربانیان را 2500 نفر اعلام کرد وی افزود دراین رویداد سیصد خانواده زیر کوه شده کاملا مدفون شده اند والی بدخشان گفت عملیات جستجو اغاز شده تا معلوم می شود که همه کسانیکه زیر کوه گیر مانده جان باخته اند.
اقای ادیب اعلام کرد که همه باشندگان این روستا 700 خانواده هستند. بقیه به کوها متواری شده در فضای باز بسر می برند او افزود عملیات امداد رسانی به باقی مانده گان اغاز شده اما امکانات بسیار نا چیز در اختیار دارند. روستای اب باریک از توابع ولسوالی ارگو در فاصله حدود شصت کیلومتری شهر فیض اباد مرکز ولایت بدخشان واقع شده است این روستا در پی لغزش کوه حوالی ساعت 12.15 دقیقه به وقت محلی ویران شده است. والی بدخشان گفت سیصد منزل مسکونی دیگر زیر تهدید کوه قرار دارند که زندگی در ان غیر ممکن است.

Trending

خروج از نسخه موبایل