خبرهای تازه

شهروندان افغان از مخالفان مسلح میخواهند تا با روند صلح یکجا شوند

Published

on

(Last Updated On: )

شماری از شهروندان افغان با آماده شدن به تجلیل از عید قربان از مخالفان مسلح دولت می خواهند که دست از جنگ و خشونت برداشته و برای زندگی مسالمت آمیز با روند صلح یکجا شوند .

احمد فرشاد صالح به بازار های کابل رفته و از چگونگی آمادگی مردم به عید گزارشی تهیه کرده است.

با انکه افغانستان با موج از جنگ و نا امنی روبروست اما با آن هم شهروندان این کشور با امکانات دست داشته به بازار ها رو می آوردند و آماده تجلیل از عید می شوند.

جاده های شهر رنگ دیگری به خود گرفته و مردم برای خرید میوه های تازه و خشک آمده اند. اما بهای میوه و دیگر خوراکه های که مردم برای تجلیل از عید خریداری می کنند افزایش یافته است.

احمد ولی باشنده شهر کابل ” امروز آمدیم بخیر که کیک و کلچه و میوه بگیریم که فردا بخیر عید است و ما هم خوش هستیم”.

یکتن از فروشنده گان میوه خشک میگوید ” قیمت بالا نرفته پارسال هم کلچه را به کیلو ۱۰۰ افغانی میفرختیم و حالی هم ۱۰۰ افغانی می فروشیم”.

در این روز ها مواشی بازار گرمی دارد اما نسبت به سال های پسین بهای مواشی نیز بیشتر شده است .

احمد جان گفت “ولا قیمت گوسفند بالا رفته پارسال همین قسم گوسفند را در ۱۰هزار خریده بودم حالی ۱۴ هزار کم نمیتن”.

طالبان با فرستادن نامه یی به رسانه ها بار دیگر بر ادامه جنگ در برابر نظامیان افغان تاکید ورزیده اند در حالی که شهروندان کشور از جنگ و خشونت خسته شده اند و خواهان ثبات و آرامش اند.

رمضان بشر دوست عضو مجلس نمایندگان میگوید ” طالبان از جنگ دست نخواهند کشید بهتر آنست که با مشت آهنین به دهن شان کوبیده شود تا با روند صلح یکجا شوند”.

فرید احمد” ما از طالبان میخواهیم که از جنگ دست بکشند بیاییند انتحاری نکنند و همرای ما زندگی کنند”.

عید با مراسم ویژه اش شادی آفرین برای مسلمانان در سراسر جهان است و مسلمانان که توانایی مالی دارند با قربانی مواشی به این مراسم رونق بیشتر می بخشند.

گزارشگر: احمد فرشاد صالح

Trending

خروج از نسخه موبایل