خبرهای تازه

شورای امنیت: استخبارات منطقه جنگ جاری افغانستان را تمویل می کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شورای امنیت ملی افغانستان میگوید به زودی اسنادی را که نشان دهنده دست داشتن سازمان های استخباراتی کشور های منطقه در تشدید جنگ ها در افغانستان است را به شورای امنیت سازمان ملل متحد و متحدین بین المللی افغانستان ارایه می نماید.

سخنگوی شورای امنیت ملی از سازمان ملل متحد می خواهد که فشار ها بر سازمان های استخباراتی کشور های همسایه و  منطقه را برای دست کشیدن از جنگ و حمایت گروه های هراس افگن در افغانستان  بیشتر سازد.

تواب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت می گوید: “استخبارات منطقه جنگ جاری را در افغانستان تمویل کرده و دولت در صدد این است که اسنادی را در این زمینه به سازمان ملل متحد و شرکای افغانستان ارایه کند“.

شورای امنیت ملی به این باور است که استفاده از تجهیزات سنگین نظامی از سوی طالبان و سرباز گیری برای این گروه از توان طالبان بیرون است و همه کاره ی جنگ کنونی افغانستان سازمان های استخباراتی اند.

آقای غورزنگ از سازمان ملل متحد می خواهد که “تمام تدابیری که منجر به قطع حمایت سازمان های استخباراتی کشور های منطقه از جنگ جاری افغانستان شود” را این سازمان باید روی دست بگیرد“.

در همین حال وزارت داخله نیز خواستار وارد کردن فشار های اثر گذار سازمان ملل بر حامیان و منابع مالی جنگجویان در افغانستان است.

نجیب الله دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله کشور در صحبت با آریانانیوز می گوید: “باید فشارهای سازمان ملل متحد بر گروه های شورشی و کسانیکه از آنان حمایت می کنند، بیشتر شود و این فشار ها میتواند تاثیر گذار باشد“.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که حکومت افغانستان دلیل تشدید جنگ ها را حمایت پاکستان از هراس افگنان می داند و اخیرا” معاون دوم رییس جمهور افغانستان در سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد  خواستار از بین بردن لانه های امن هراس افگنان از سوی این سازمان در پاکستان شد و تاکید کرد که بی رحمانه ترین حملات بر ضد غیر نظامیان افغان در خاک پاکستان طراحی و سازماندهی می شود.

گزارش: فواد ناصری

Trending

خروج از نسخه موبایل