تجارت

صادرات جلغوزه به چین دوباره از طریق دهلیز هوایی آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۹, ۱۴۰۱)

صادرات جلغوزه از افغانستان به چین پس از توقف چند ماهه امروز (دوشنبه، ۱۸ میزان) دوباره از طریق دهلیز هوایی آغاز شد.

معاون اقتصادی رییس الوزرا می‌گوید که جلغوزه یکی از اقلام مهم صادراتی کشور است و می‌خواهند که از دهلیز هوایی بیشتر جلغوزه صادر شود.

ملا عبدالغنی برادر می افزاید که کابل خواهان گسترش روابط تجارتی با چین است و همکاری تجارتی این کشور با افغانستان می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را تا جایی حل کند.

آقای برادر می‌گوید که دهلیز هوایی میان افغانستان و چین روابط تجارتی میان این دوکشور و همچنان تولید و پروسس جلغوزه را تقویت می‌کند.

او ابراز امیدواری می‌کند که در آینده نزدیک سایر کشورها به شمول ترکیه روابط تجارتی با افغانستان برقرار خواهند کرد.

در همین حال، مقام‌های وزارت صنعت و تجارت می‌گویند که تلاش‌ها برای آغاز صادرات جلغوزه اروپا، پاکستان، امریکا و کشورهای عربی جریان دارد.

در این میان مسئولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری همچنان ابراز امیدواری می‌کنند که آغاز دوباره صادرات جلغوزه سبب جلوگیری از قاچاق آن به بیرون از کشور شود.

محمد یونس مهمند، معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید: «ما می‌خواهیم یک اقتصاد واقعی و خودکفا داشته باشیم. به کشورهای جهان همواره گفته ایم که اگر منافع ملی ما را درنظر بگیرند ما هم منافع آنان را درنظر می‌گیریم.»

پیش از این جلغوزه، زعفران، هینگ و میوه های تازه افغانستان از طریق دهلیز هوایی به کشور های منطقه به ویژه چین، هند و امارات متحده عربی صادر می شد و فعال شدن دوباره دهلیز هوایی یک تغییر بزرگ در معاملات تجاری با کشورها محسوب می‌شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل