رویداد های اخیر

صدراعظم موقت پاکستان در نامه‌ای به رئیس الوزرا خواستار تقویت روابط دوجانبه شد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۶, ۱۴۰۲)

صدراعظم حکومت موقت پاکستان در نامه‌ای به ملاحسن آخوند، رئیس الوزرای امارت اسلامی افغانستان خواستار تقویت روابط دوجانبه میان پاکستان و افغانستان شده است.

منابع امروز (یک‌شنبه، ۲۶سنبله) گفته اند که دراین نامه انوارالحق کاکر افزایش تجارت و ارتباطات منطقه‌ای را برای رفاه مردم دو کشور حیاتی خوانده است.

نکات کلیدی نامه‌ انوار الحق کاکر به ملاحسن آخوند:

در نامه به نقل از آقای کاکر نگاشته شده که پاکستان از روابط نزدیک برادرانه با افغانستان برخوردار است که ریشه در مشترکات مذهبی، فرهنگی و تاریخی دارد.

وی دراین نامه می‌گوید: «ما همسایه و برادر هستیم. من کاملاً متعهد به تقویت بیشتر این روابط در سراسر حیطه روابط دوجانبه به ویژه در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی هستم.»

وی افزوده است: «افزایش تجارت و ارتباطات منطقه‌ای برای رفاه مردم ما حیاتی است.»

دراین نامه آقای کاکر از امارت اسلامی خواسته تا برای رسیدن به این اهداف مشترکاً و با جدیت تلاش نمایند.

این درحالی است که روزگذشته انوارالحق کاکر، صدراعظم موقت پاکستان این تصور را رد کرده که گویا امارت اسلامی افغانستان به حرف پاکستان گوش نمی‌دهد.

آقای کاکر در مصاحبه با تلویزیون صدای امریکا اردو که روز شنبه پخش شد، گفت: «من فکر نمی‌کنم که این تصور وجود داشته باشد که طالبان (امارت اسلامی) به حرف‌های پاکستان گوش نمی‌‌دهد و چنین چیزی هم وجود ندارد که پاکستان تقاضای خاصی در رابطه با طالبان (امارت اسلامی) داشته باشد.»

او مطلب فوق را در پاسخ به این سوال بیان کرد که امارت اسلامی به حرف پاکستان گوش نمی‌دهد، در حالی که اسلام آباد از جهان می‌خواهد با امارت اسلامی تعامل کند.

هنگامی که از آقای کاکر پرسیده شد که آیا با توجه به تهدید فزاینده تی‌تی‌پی، گزینه‌هایی برای عملیات و حملات طیاره های بدون سرنشین در افغانستان وجود دارد، گفت: «پاکستان حق دفاع دارد. هر جا که احساس کنیم برای حفاظت از سرزمین و مردم خود نیاز به اقدام داشته باشیم، آن را انجام خواهیم داد.»

Trending

خروج از نسخه موبایل