رویداد های اخیر

صدر اعظم پاکستان خواستار «تعامل معنادار» جامعه جهانی با امارت اسلامی شد

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۱۳, ۱۴۰۲)

شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان از جامعه جهانی خواسته است تا با امارت اسلامی افغانستان برای انجام اقدامات بعدی «تعامل معنادار» داشته باشد.

آقای شریف طی سخنرانی بگونه مجازی در نشست سازمان همکاری شانگهای روز سه شنبه (۱۳ سرطان) گفت که جامعه جهانی خود را در قبال افغانستان در بن بست می‌بیند و از حمایت حیاتی مورد نیاز کابل برای جلوگیری از بحران انسانی خودداری کرده است.

او گفت: «دستیابی به صلح و امنیت پایدار در منطقه هم دغدغه مشترک و هم مسئولیت همه رهبران محترم سازمان همکاری شانگهای است. ثبات در افغانستان برای دستیابی به این هدف مشترک امر حیاتی است. جامعه بین المللی در حال حاضر خود را در بن بست با افغانستان می‌بیند.»

صدر اعظم پاکستان گفت که براورده نشدن انتظارات جامعه جهانی به دلیل آنست که حمایت حیاتی مورد نیاز افغانستان برای جلوگیری از یک بحران شدید انسانی، جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و مبارزه با تروریزم متوقف شده است.

وی افزود: «این سیاست نیاز به بازنگری فوری دارد. جامعه بین المللی باید به طور معناداری با حکومت سرپرست افغانستان (امارت اسلامی) تعامل کند تا گام های بعدی را بردارد.»

شهباز شریف خاطرنشان کرد که افغانستان صلح‌آمیز و باثبات برای افغان‌ها سود به ارمغان می‌آورد، پتانسیل واقعی اقتصادی منطقه سازمان همکاری شانگهای را باز می‌کند و به صلح، امنیت و پیشرفت جهانی کمک می‌کند.

او گفت که امارت اسلامی باید تدابیر مشخصی اتخاذ کند تا اطمینان حاصل کند که از خاک این کشور برای فعالیت‌های تروریستی استفاده صورت نمی‌گیرد.

نریندرا مودی، صدر اعظم هند نیز در این نشست تاکید کرد که از خاک افغانستان نباید بر ضد امنیت کشورهای همسایه استفاده شود.

مودی گفت که وضعیت افغانستان تاثیر مستقیم بر امنیت تمام کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای دارد.

او از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای خواست که برای رفاه افغانستان تلاش نمایند و به این کشور کمک بشردوستانه فراهم کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل