اخبار ساحوی

طالبان در جنگ روانی نسبت به نهاد های حکومت افغانستان موفق تراند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شماری از سخنگویان حکومت افغانستان می گویند: که طالبان مسلح در جنگ روانی و تبلیغاتی نسبت به نهاد های حکومت افغانستان موفق اند.

این مقام‌های ارشد امنیتی می افزایند که طالبان با نشر پیام ها از طریق رسانه ها می خواهند که دولت افغانستان را ضعیف جلوه دهند.

ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی درنشست زیر نام هماهنگی سخنگویان ارشد حکومت می گوید که گروه طالبان در شایعه پراگنی و نشر پیام هایشان از طریق رسانه های اجتماعی بسیار موفق اند و خبر ها را زودتر از طریق انترنت و رسانه ها به مردم می رسانند.

به گفته وی، انجام حملات انتحاری در محلات پر ازدحام، سربریدن ترجمانان و نیرو های امنیتی از سوی گروه طالبان بخش از تبلیغات روانی اند که طالبان میخواهند اذهان عامه را تحت تاثیر خود قرار بدهند.

لطف الله مشعل یکتن از سخنگویان ریاست امنیت ملی همچنان می گوید :که تروریستان از سایت های انترنتی، نشریات چابی، کارت های حافظه دار و رساندن پیام های سریع به رسانه ها میخواهند که تبلیغات گسترده نمایند.

از سوی هم جنرال سالم احساس رییس امور پولیس وزارت امور داخله میگوید که مخالفان تلاش دارند در ولایت های مرکزی، شمال و جنوب تحرکات بیشتری از خود نشان دهند.

اما مسوولان دیده بان رسانه های ازاد افغانستان میگوید که عدم کارایی دولت در ارایه اسناد و معلومات برای رسانه ها سبب شده است تا رسانه ها بیشتر به منابع طالبان اتکا نمایند.

صدیق الله توحیدی رییس دیده بان رسانه های ازاد افغانستان می افزاید که همکاری طالبان با رسانه ها سریع تر است اما سخنگویان حکومتی پس از ساعت ها حاضر به ارایه معلومات به رسانه ها میشوند.

گفتنی است که سال 2013 پرچالش خوانده شده است و مقام های امنیتی نیز گفته اند که دشمنان به دستور استخبارات منطقه میخواهند تا با تبلیغات جنگی انتخابات ریاست جمهوری را برهم زنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل