تغییرات اقلیمی

طوفان شدید باد و باران در جنوب ایالت فلوریدا در امریکا

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۶, ۱۴۰۲)

طوفان شدید روز پنج‌شنبه در جنوب ایالت فلوریدا سرک‌ها را زیر آب برد، لین‌های برق و درختان را فرو ریخت و ده ها هزار خانه و کسب و کار را بدون برق گذاشت.

به گزارش رویترز، سرویس ملی ایالات متحده روز پنج‌شنبه گزارش داد طوفان که از روز چهارشنبه آغاز شد، تقریباً ۱۴ اینچ باران را از کی لارگو تا فورت لادردیل به همراه داشت در حالی که سرعت وزش باد با سرعت ۱۳۶ کیلومتر در ساعت می‌رسید.

بر اساس سایت ردیابی poweroutage.us، بیش از ۸۶ هزار خانه و کسب و کار در اوایل بعدازظهر پنج‌شنبه در سراسر مناطق میامی داد، بروارد و پالم بیچ بدون برق ماندند، در حالی که طوفان به سمت شمال حرکت می‌کرد.

دیوید راس، هواشناس سرویس ملی هواشناسی روز پنج‌شنبه گفت: «بدترین وضعیت در جنوب فلوریدا به پایان رسیده است، اما این منطقه هنوز هم امروز دو تا چهار اینچ باران را دریافت خواهد کرد.»

او گفت که طوفان همچنین دو تا چهار اینچ بارندگی را به فلوریدا مرکزی خواهد آورد، قبل از اینکه در عصر پنج‌شنبه و روز جمعه به سمت شمال به طرف کارولینا حرکت کند.

راس گفت که این طوفان ها توسط یک سیستم کم فشار و آب های گرم در خلیج فارس که با هوا و آب خنک تر در سواحل اقیانوس اطلس این ایالت برخورد می کردند، ایجاد شد.

شدت و فراوانی طوفان‌های بزرگی که در سال‌های اخیر ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داده با گرم شدن کره زمین مرتبط است.

Trending

خروج از نسخه موبایل