رویداد های اخیر

عبدالله: افغانستان هیچ گاهی به سال های قبل باز نخواهد گشت

Published

on

(Last Updated On: )

عبدالله عبدالله از بریتانیا می خواهد تا در بخش آموزش و حمایت از نیروهای امنیتی افغان همکاری هایش را گسترش دهد.

وی که در اکادمی نظامی سن هرتس بریتانیا سخنرانی می کرد،تاکید ورزید که آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی افغان برای مبارزه با هراس افگنی یک نیاز جدی است و دراین راستا جامعه جهانی به ویژه بریتانیا می تواند نقش مهمی بازی کنند.

عبداالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی که در اکادمی نظامی سن هرتس بریتانیا سخن می گفت، یک بار دیگر خواهان همکاری بیشتر بریتانا در کار آموزش و مشوره دهی نظامیان افغان شد.

آقای عبدالله می گوید که هرچند نظامیان افغان در کار مبارزه با هراس افگنی دست آورد های داشته است، اما این نیروها هنوز هم نیاز به آموزش و حمایت بیشتر جامعه جهانی دارد :” موضوع مهم برای بریتانیا توجه بیشتر روی آموزش و مرکز های آموزش دهی نظامیان افغان است. پیش ازاین نیز بریتانیا در بخش آموزش نظامیان افغان کارکرد های داشته اند؛ اما نیاز است تا بریتانیا در بخش آموزش نظامیان افغان همکاری هایش را افزایش دهد و ادامه این همکاری ها برای بهبود و ظرفیت نظامیان افغان بسیار موثر خواهد بود.

در همین حال آقای عبدالله گروه های هراس افگن را تهدید بزرگ در برابر افغانستان و پاکستان می داند و تاکید می ورزد که نظامیان هر دو کشور در حال مبارزه با این گروه ها هستند:” منطق این است؛ چالش های که متوجه هر دو کشور افغانستان و پاکستان می شوند؛ همان گروه های هراس افگنی اند که در حال حاضر ارتش پاکستان و نظامیان افغان در برابر این گروه ها در گیر نبرد هستند. این چالش ها فرصت های مناسب را برای هر دو کشور فراهم می سازد تا برای نابودی گروه های هراس افگن مبارزه جدی تری را آغاز کنند.”

عبدالله عبدالله تاکید می ورزد که افغانستان هیچ گاهی به سال های قبل باز نخواهد گشت و طالبان هیچ گاهی به قدرت نمی رسند و تنها این گروه بیشتر به غیر نظامیان آُسیب می رسانند.

Trending

خروج از نسخه موبایل