اخبار ساحوی

عدم فعالیت نهاد‌های دولتی در برخی ولسوالیهای غزنی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مقام های محلی در غزنی ازعدم فعالیت نهاد های دولتی در برخی ولسوالی های این ولایت نگران اند. آنان دلیل نبود نهاد های دولتی بویژه ارگانهای عدلی وقضای را در این ولسوالی ها خرابی اوضاع امنیتی عنوان میکنند ومیگویند هم اکنون مردم برای حل قضایای حقوقی شان مجبوراند به گروه طالبان مراجعه کنند.

محمد علی احمدی معاون والی غزنی، با ابراز نگرانی از عدم فعالیت نهاد های دولتی در ولسوالی های این ولایت میگوید، دولت در این راستا ضعیف عمل کرده است وجای این خلاها را طالبان پرکرده است. وی همچنان میگوید بخاطر موجودیت فساد اداری و بروکراسی در ارگانهای دولتی مردم بیشتر برای حل وفصل قضایای شان به طالبان مراجعه میکنند.

درعین حال عبدالرشید عابد ریس سارنوالی استناف غزنی میگوید از جمله 18  والسوالی درغزنی تنها درشش ولسوالی آن سارنوالان حضوردارند اما بقیه آن در مرکزغزنی ایفای وظیفه میکنند. به گفته او در جایکه امنیت نباشد فعالیت ارگانهای قضای مشکل است.

با این همه محی الدین سروری فرمانده امنیه غزنی ،   با تائید این مشکلات میگوید در اکثر این ولسوالی ها تنها نیروهای پولیس حضوردارند سایر نهاد های حکومتی حتا ولسوالها در ولسوالی حضور ندارند. اومی افزاید تلاش دارند تا با کمک ولایت این مشکل را مرفوع سازند.

به گفته این مقام ها تمامی ارگانهایکه در ولسوالی ها غیرفعال اند تشکیل دارند و کارمندان آن معاش دریافت میکنند اما خود شان در مرکزغزنی حضور دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل