تجارت

عزیزی: تا زمانی که انقلاب صنعتی در کشور بوجود نیاید افغانستان به خودکفایی نمی‌رسد

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۱۳, ۱۴۰۲)

سرپرست وزارت صنعت و تجارت می‌گوید تا زمانی که انقلاب صنعتی در کشور بوجود نیاید، افغانستان به خودکفایی دست نخواهد یافت.

نورالدین عزیزی روز سه‌شنبه (۱۳سرطان) در مراسم گشایش یک فاریکه جدید ذوب آهن در کابل گفته است که وزارت صنعت و تجارت تمرکز بیشتر روی تقویت صنایع داخلی دارد تا از این طریق بتواند کشور را به سوی خودکفایی اقتصادی سوق دهد.

این فابریکه با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دالر ساخته شده و برای ۷۰۰ تن زمینه کار را فراهم کرده است.

آقای عزیزی می‌گوید: «امارت اسلامی افغانستان متعهد به حمایت از سنگرداران اقتصادی و تولیدات داخلی کشور است و مطمئین باشید که ما متعهد به توسعه تولیدات خود هستیم.»

عزیزی افزوده است که امارت اسلامی هم تمرکز بیشتر روی صنایع داخلی دارد و از سرمایه‌گذاران در داخل کشور حمایت جدی می‌نماید.

او تصریح کرد: «به وضاحت می‌گویم که ما متعهد به حمایت همه جانبه از سکتور خصوصی هستیم و این روند را گسترده‌تر خواهیم ساخت.»

مسوولان در وزارت اقتصاد نیز می‌گویند که کشور به سوی تحولات مثبت اقتصادی در حرکت است و این وزارت هم از سرمایه‌گذاری‌های سکتور خصوصی حمایت می‌کند.

عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد، در این باره گفت: «ما سکتور خصوصی را به عنوان یک همکار قوی در اقتصاد کشور می‌پنداریم و آماده هستیم که نقش سکتور خصوصی را در خودکفایی اقتصاد کشور افزایش دهیم.»

درهمین حال، اتاق صنایع و معادن هم می‌گوید که هرگاه از تولیدات داخلی و صنعتگران حمایت بیشتر شود، سرمایه‌گذاری در کشور افزایش خواهد یافت.

خان جان الکوزی، عضو اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری نیز ابراز کرد: «حکومت، ملت و سکتور خصوصی از تولیدات داخلی استفاده کنند و سکتور خصوصی نیز باید با کیفیت بلند تولید نماید تا باشد مشکلات موجود حل گردد.»

این درحالی است که در حال حاضر حدود ۴۰ فابریکه در بخش ذوب آهن در کشور فعالیت دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل