رویداد های اخیر

عفو بین الملل: پاکستان بازداشت و اخراج جمعی مهاجرین افغان را فوراً متوقف کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۰, ۱۴۰۲)

سازمان عفو بین الملل با نشر بیانیه ای روز جمعه بار دیگر از حکومت پاکستان خواست تا بازداشت و اخراج جمعی مهاجرین افغان و همچنین آزار و اذیت آنها را متوقف کند.

حکومت پاکستان اعلام کرده است که بیش از ۱۷۰ هزار شهروند افغان از ۱۷ ماه سپتمبر این کشور را ترک کرده اند. این در حالی است که پاکستان تصمیم گرفته که مهاجرین غیرقانونی را از این کشور اخراج ‌کند.

عفو بین‌الملل نگران عدم شفافیت کامل، روند مناسب و پاسخگویی در بازداشت‌ها و اخراج‌هایی است که در هفته گذشته رخ داده است. این امر با افزایش حوادث آزار و اذیت و خصومت علیه پناهجویان افغان در کشور تشدید شده است.

لیویا ساکاردی، معاون بخش جنوب آسیای سازمان عفو بین‌الملل گفت: «از هزاران مهاجر افغان به‌عنوان مهره‌های سیاسی برای بازگرداندن به افغانستان تحت حاکمیت طالبان (امارت اسلامی) استفاده می‌شود، جایی که جان و مصئونیت جسمی آن‌ها ممکن است در بحبوحه سرکوب شدید حقوق بشر و یک فاجعه انسانی مداوم در خطر باشد.»

وی افزود: «هیچ کس نباید در معرض اخراج اجباری دسته جمعی قرار گیرد و پاکستان بهتر است تعهدات حقوقی بین المللی خود از جمله اصل ممنوعیت بازگرداندن مهاجرین را به خاطر بیاورد.»

ساکاردی گفت که اگر دولت پاکستان روند اخراج را فوراً متوقف نکند، هزاران افغان در معرض خطر، به‌ویژه زنان و دختران از دسترسی به امنیت، آموزش و معیشت محروم خواهند شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل