علم و تکنالوژی

عملیات تکمیل ایستگاه فضایی چین با فرستادن سه فضانورد جدید ادامه پیدا می‌کند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱۴, ۱۴۰۱)

مرکز فضایی چین امروز (شنبه ۱۴ جوزا) اعلام کرده است که این کشور در حال آماده‌شدن برای فرستادن سه فضانورد جدید برای تکمیل پروژه ایستگاه فضایی دائمی خود است.

به نقل از خبرگزاری رویترز قرار است این فضانوردان شش ماه را در ایستگاه فضایی تیان گونگ سپری کنند و در این مدت دو ماژول آزمایشگاهی به بخش سکونتگاهی فعلی این ایستگاه اضافه شود. محیط سکونتگاهی فعلی در اپریل ۲۰۲۱ به فضا فرستاده شده بود.

به گفته مرکز فضایی چین، سفینه فضایی این افراد قرار است صبح یکشنبه (۱۵جوزا) حوالی ساعت ۱۰:۴۴ صبح به‌وقت محلی از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در صحرای گبی به فضا پرتاب شود.

این سه فضانورد دو ماژول به نام‌های ون تیان و منگ تیان را که قرار است به ترتیب در ماه‌های جون و اکتوبر به فضا فرستاده شوند، به ماژول فعلی به نام تیان هه، متصل کنند.

چین اولین فضانورد خود را در سال ۲۰۰۳ به مدار زمین فرستاد و پس از اتحاد جماهیر شوروی سابق و ایالات متحده به سومین کشوری تبدیل شد که توانسته است مستقلاً انسان به فضا بفرستند.

چین تا کنون توانسته است کاوشگرهایی را به سطح ماه بفرستد و سال گذشته نیز یک ربات مریخ‌نورد را به مریخ فرستاد. چین همچنین توانسته بود از سطح ماه نمونه‌برداری کند و پیش‌تر مقامات چینی از احتمال اعزام فضانورد به ماه خبر داده بودند.

با اعزام این سه فضانورد و تا زمان بازگشت فضانوردان قبلی به زمین، تعداد فضانوردان چینی در این ایستگاه به مدت سه تا پنج روز به عدد شش نفر خواهد رسید.

Trending

خروج از نسخه موبایل