خبرهای تازه

غصب ملکیت های اتاق تجارت و صنایع از سوی دولت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

دولت به ارزش ۱۰۹ میلیون دالر ملکیت های اتاق تجارت و صنایع را غصب کرده است.

مسوولان این اتاق می گویند، دولت بجای رشد سرمایه گذاری مانع ایجاد می کند.

همزمان با این، اداره حمایت از سرمایه گذاری برنامه ای را ایجاد کرده است، که به اساس آن افراد مبتکر در زمینه، سرمایه گذاری را حمایت می کند.

اکنون سناریو غصب زمین ها و ملکیت ها گونه دیگر مطرح می شود، به این معنی که در این سناریو غاصب بجای زورمندان خود دولت است.

آذرخش حافظی، مسوول روابط خارجی اتاق تجارت و صنایع می گوید: “ما از دولت می خواهیم، که از خواب بیدار شود و از فرصت های موجود استفاده کند، برای سرمایه گذاران زمینه مساعد کند، تا بیکاری در کشور کاهش یابد”.

عبدالجبار صافی، مسوول اتحادیه صنعت کاران می گوید: “حالا اتاق تجارت سیاسی شده، این زمینه را به مداخله ایجاد کرده، زمین ها و ملکیت ها غصب میشود و کسی نمی تواند بالای دولت فشار آورد”.

همزمان با این، اداره حمایت از سرمایه گذاری از ایجاد یک برنامه جدید خبر میدهد، که هدف آن را حمایت از ابتکار های سرمایه گذاران میداند.

محمد قربان حقجو، رییس اداره حمایت از سرمایه گذاری می گوید: “افغانستان با شرایط سخت اقتصادی رو به رو است، ما باید برای معیاری سازی تولیدات و سرمایه گذاری ها کار کنیم”.

با این حال، اتاق تجارت و صنایع نیز می گوید، به دلیل نا هنجاری ها در کشور ۱۰۲۴ فابریکه در حال سقوط است، و نیاز به حمایت های سیاسی و اقتصادی حکومت دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل