رویداد های اخیر

غنی از شورای امنیت سازمان ملل خواست از تحریم به عنوان آله فشار علیه طالبان استفاده کند

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱, ۱۳۹۹)

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور از شورای امنیت سازمان ملل خواهان وضع تحریم ها بر گروه طالبان از بهر موفق شدن گفتگو های صلح شده است.

آقای غنی در نشست شواری امنیت سازمان ملل گفته است که صلح اولویت مردم افغانستان است.

اشرف غنی رییس جمهوری کشور گفته است: “من از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهم که بر اجرای موثر و کامل تحریم‌ها به عنوان ابزار اساسی برای موفقیت در مذاکرات با طالبان تاکید کند. طالبان هنوز به شرط‌های تعیین شده عمل نکرده اند. تحریم‌ها تنها در صورت موثریت خواهد داشت که توسط همه تطبیق شوند.”

در همین حال آقای غنی یک بار دیگر طالبان را متهم به افزایش خشونت‌ها کرد و گفت هر چند از گفتگوهای دوحه خشنود است. اما آرزوی وی برای آتش بس تا هنوز بر آورده نشده است.

رییس جمهوری گفته است: “تداوم قطعنامه های تان چوکاتی را مشخص می کند که تنها جمهوری اسلامی افغانستان دولت مشروع است و امارت اسلامی از سوی ملل متحد به رسمیت شناخته نشده و این سازمان احیای دوباره امارات اسلامی را حمایت نمی کند.”

از سوی هم نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان در این نشست از احتمال توافق طرف های مذاکره کننده روی کار شیوه مذاکرات خوشبین است و تاکید دارد که جامعه بین المللی از تلاش های صلح باید پشتیانی کند.

دیبرا لاینز نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان میگوید: “ما در این هفته شنیده ایم که احتمالا دو طرف به توافق در مورد طرزالعمل نزدیک هستند که پس از آن در به روی بحث در مورد اجندا باز خواهد شد. این یک پیشرفت بسیار مثبت خواهد بود.”

از سوی هم طالبان با نشر اعلامیه ای این اظهارات آقای را محکوم کرده است.

گروه طالبان با نشر خبرنامه ای گفته اند که درخواست محمد اشرف غنی، ظالمانه است و چنین اقدامات، مانع ایجاد کردن در برابر روند صلح می باشد و سازمان ملل باید به آن توجه ای نکند.

Trending

خروج از نسخه موبایل