رویداد های اخیر

فراخوان سازمان ملل برای جمع‌آوری کمک ۴.۴ میلیارد دالری به افغانستان

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۱, ۱۴۰۱)

سازمان ملل متحد به دنبال جمع آوری چهار اعشاریه چهار میلیارد دالر برای کمک به مردم افغانستان است.

معاون سرمنشی سازمان ملل در امور بشردوستانه از جامعه جهانی می خواهد، افغانستان را که با بدترین بحران بشری درجهان روبه روست کمک کنند.

اوهمچنین ازجامعه جهانی می‌خواهد با حکومت سرپرست افغانستان تعامل سیاسی داشته باشند به گفته اومنزوی کردن افغانستان رنج بیشتری را برای مردم این کشور به همراه خواهد داشت.

مارتین کریفیتس، معاون سرمنشی سازمان ملل دراموربشردوستانه می‌گوید که:”ما امروز ازتمویل کنندگان می‌خواهیم بزرگترین درخواست بشردوستانه را برای کمک به مردم که با بدترین بحران بشری روبه رو اند بپذیرند، ما خواهان کمک ۴.۴ میلیارد دالر برای کمک به مردم افغانستان استیم “.

به گفته آقای مارتین از هر ده شهروند افغانستان شش نفربه کمک های بشردوستانه نیازدارند ونیازاست تا برای ساختن اقتصاد افغانستان و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی به این کشور کمک شود.

او خواستار تعامل سیاسی با حکومت سرپرست شد وگفت منزوی کردن افغانستان رنج بیشتری را برای مردم این کشور به همراه خواهد داشت.

مارتین کریفیتس، معاون سرمنشی سازمان ملل دراموربشردوستانه گفت:”می‌خواهیم ممنوعیت‌ها ومحدودیت‌ها برداشته شوند، امیدوارم تعهدات جهان مشروط نباشد، ما درحال گفتگو با حکومت سرپرست هستیم امیدواریم تغییر را شاهد باشیم ما در بخش معارف، و بخش آموزش برای همه حمایت خواهیم کرد.”

وزیرخارجه آلمان هم ازحکومت سرپرست می‌خواهد با عمل به تعهدات شان دریچه کمک‌های بیشترجهانی را به مردم افغانستان بازکنند.

ریکلف بیوتین، وزیر خارجه آلمان می‌گوید که:” اجازه دهید از جهانیان دعوت کنم با ما بپیوندند و در عین حال فراموش نکنیم که حکومت سرپرست باید به مسوولیت‌های خود عمل کند، از مردم خود محافظت کنند و به سازمان‌های بشردوستانه کمک کند تا کارها خود را براساس یک میکانیزم درست وثمربخش انجام دهند”.

این درحالی است که پیش ازاین بریتانیا ۳۷۴ میلیون دالرکمک به افغانستان متعهد شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل