رویداد های اخیر

فراغت ۲۵۰ محصل از بخش‌های صحی در ولایت نیمروز

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

نزدیک به ۲۵۰ محصل از بخش‌های قابلگی، پرستاری و دواسازی در ولایت نیمروز فارغ شدند. این محصلان از یک انستیوت صحی خصوصی سند فراغت گرفته اند. مسوولان این انستیوت می‌گویند که این محصلان تعلیمات کافی را در بخش‌های صحی فرا گرفته‌اند.

در همین حال، مسوولان محلی در نیمروز می‌گویند که مراکز صحی در شهر و ولسوالی‌ها نیاز به کارمندان بیشتر دارد تا خدمات صحی به مردم ارایه کنند.

جمعه خان نثار، مسؤل انستیوت صحی در نیمروز دراین مورد گفته است: «تقریبا ما ۲۵۰ محصل فارغ داشتیم که بیشر آنها خانم‌ها هستند و ما در هفت بخش فراغت داشتیم که قابلگی، نرسنگ، فارمسی، دندان و لابراتوار بوده است».

با این حال، در ولایت نیمروز مراکز صحی و کلینیک‌ها در سطح شهر و ولسوالی‌های این ولایت نیاز جدی به کارمندان صحی دارد، این دختران و پسران که تازه فارغ شدند از حکومت می‌خواهند که زمینۀ کار را برای شان آماده کند.

فاطمه، یکی از فارغین می‌گوید: «امروز که تصدیق خود را گرفتم بسیار خوشحال هستم و خواهش‌ که از امارت اسلامی افغانستان دارم این است که برای ما زمینه کار را مهیا کند».

درهمین حال، ریاست صحت عامه نیمروز می‌گوید که در شرایط کنونی نیروی جوان تحصیل کرده می‌تواند خدمات خوبی را به مردم ارایه کند و می‌افزایند که تلاش‌ها ادامه دارد تا این جوانان را در مراکز صحی این ولایت استخدام کنند.

مطیع الله منیب، آمر معافیت کتلوی ریاست صحت عامه نیمروز دراین محفل فارغین را خطاب قرار داه و گفته است: «امروز در این محفل برای شما اجازه داده می‌شود که شما به مردم خود خدمت کنید، مردم هرگاه مریض دارند و یا کدام مشکلی دیگری دارند، شماها مکلف هستید که به آنها مطابق به رشته خود مشوره بدهید».

این جوانان درحالی از بخش های صحی سند فراغت گرفته‌اند که هنوز هم در مراکز صحی ولسوالی های نیمروز کمبود نیروی مسلکی محسوس است.

Trending

خروج از نسخه موبایل