خبرهای تازه

فرقه عملیات های خاص در کابل به قول اردو ارتقا کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رییس جمهور اشرف غنی امروز (یکشنبه، ۲۹ اسد)، فرقه عملیات های خاص در کابل را به قول اردو ارتقا داد و بسم الله وزیری را به حیث فرمانده این قول اردو معرفی کرد.

در مراسمی که  به همین مناسبت تدویر یافته بود، غنی بیان داشت که وضعیت امنیتی در چند هفته اخیر بهبود یافته و از همین رو تمرکز اش را از شش ساعت به دو ساعت روی وضعیت امنیتی کاهش داده است.

غنی  گفت: “امسال مرحله اول حمله دشمن را شما به رشادت کامل شکست دادید و در چند هفته گذشته مخصوصا در چند روز گذشته با مدیریت بسیار مثبت تان یک تغییر بنیادی در وضعیت جنگ آمده است.”

رییس جمهور همچنان به مخالفان مسلح دولت هشدار داد تا تسلیم شوند و یا هم قطعات کماندو آنان را مجبور به تسلیم شدن خواهد کرد.

وی گفت: ” به دشمنان مردم افغانستان امروز یک پیام است یا تسلیم شوید یا قطعه کماندو مجبور به تسلیم تان می کند.”

با این حال سرپرست وزارت دفاع ملی تآکید کرد که نیروهای امنیتی کشور در سرکوب هراس افگنان پیشرفت های خوبی داشته اند.

طارق ‌شاه بهرامی گفت: ” عملیات های بسیار قهرمانانه ی شما وضعیت جنگ را در جبهات تغییر داد و دشمن کدام اهداف کلان و استراتیژیکی را که ترسیم کرده بودند به او نرسید.”

از سوی هم فرمانده حمایت ماموریت قاطع پیروزی در نبرد افغانستان را نه تنها برای این کشور بل برای جهان مهم بیان کرد.

جان نیکلسن گفت: ” مبارزه با تروریزم امروز مهمترین ماموریت در جهان است و عواقب شکست در این مبارزه غیر قابل تصور است. ما نه تنها باید برای آیندۀ افغانستان، بلکه باید بخاطر تمام دنیا برنده شویم.”

فرمانده ماموریت حمایت قاطع همچنان گفت که مخالفان مسلح دولت دو گزینه دارند یا سلاح بگذارند و از کشتار مردم دست بردارند یا اینکه از بین خواهند رفت 

Trending

خروج از نسخه موبایل