اخبار ساحوی

فرمانده امنیه هلمند: تبلیغات در مورد وضع امنیتی ولسوالی موسی قلعه حقیقت ندارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مسئولین امنیتی در ولایت هلمند می گویند که تبلیغات ها در مورد وضع امنیتی ولسوالی موسی قلعه این ولایت عاری از حقیقت می باشند.

ولسوالی موسی قلعه که در شمال شهر لشکرگاه موقعیت دارد، در جریان چند روز اخیر شاهد تحرکات مخالفین مسلح و بدنبال آن تظاهرات گسترده مردمی بود.

تبلیغات درمورد وضع بد امنیتی این ولسوالی زمانی شدت گرفت که مشاجره بین برخی از اعضای مجلس نمایندگان و مردم محل بر سر تعیین فرمانده امنیه این ولسوالی به وجود آمد.

اما سمونوال عبدالنبی الهام فرمانده امنیه هلمند می گوید که این تبلیغات عاری از واقعیت است و وضع امنیتی ولسوالی موسی قلعه عادی می باشد.

او گفت: ” یک تعداد مردم تبلیغ می کنند که ولسوالی موسی قلعه به خطر مواجه می باشد. من کم از کم پانزده کیلومتر در ساحه آمده ام. وطن گل وگلزار است، دریا جریان دارد و مردم به کار عادی خود مصروف می باشند. هیچ مشکلی که در حال حاضر مردم را تهدید کنند، وجود ندارد”.

آقای الهام افزود که شماری از مقام های دولتی و افرادی خارج از دولت در تلاش اند تا شکاف میان نیروهای امنیتی در ولسوالی موسی قلعه ایجاد کنند تا از این طریق به منافع شخصی شان دست یابند.

با این هم، آقای الهام اظهار داشت که در این خصوص پلانی ساخته شده است و در نظر است تا وضع امنیتی از این هم بهتر شود.

او این ادعا را رد کرد که وضع امنیتی در ولسوالی موسی قلعه آشفته است و ممکن این ولسوالی از کنترول دولت خارج شود.

این در حالی است که به گفته برخی از باشندگان ولسوالی موسی قلعه، مخالفان مسلح دولت از فاصله میان مردم و حکومت سوء استفاده کرده و نفوذ خود را در بخش های این ولسوالی گسترش داده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل