Connect with us

رویداد های اخیر

فرمانده مرکز آموزشی کابل از جامعه جهانی می خواهد تا قوای امنیتی افغان را تجهیز نماید

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

TRANING

فرمانده مرکز آموزشی کابل از جامعه جهانی می خواهد تا به تعهدات شان عمل کرده و نیرو های افغان را بگونه لازم تجهیز کنند.

با اینحال شماری از نظامیان افغان یاد اور می شوند که نیرو های افغان در سیزده سال گذشته توان مقابله با هراس افگنان را پیدا کرده اما هنوز هم کمبود تجهیزات نظامی یکی از چالش های بجا مانده است .

چهارصد تن از برید ملان مرکز تعلمی نظامی کابل پس از دوره های مختلف آموزشی فارغ گردیدند.فرمانده مرکزتعلمی نظامی کابل میگوید، که با اموز ش های نظامی نیرو های افغان بیشتر از پیش توانمند شده اند .

کلیپ امین الله پتیالی قوماندان مرکز تعلمی نظامی گفت” جامعه جهانی حمایت قاطع از تمویل و تجهیز نیرو های افغان نموده است. امید وار هستیم که به تعهدات خود عمل کند “

با این حال شماری از نظامیان میگویند، که اکنون با اموزش های نظامی ظرفیت انان بلند رفته است.

این درحالیست که با آغاز سال 2015 میلادی نیروهای امنیتی افغان مسوولیت تامین امنیت سرتا سر کشور را به عهده گرفته است .

گزارش عبدالعزیز کریمی

Advertisement

رویداد های اخیر

وزیر خارجه پیشین ایران: امریکا در نشست بُن در صدد ایجاد «حکومت طالبان خوب» در افغانستان بود

Published

on

(Last Updated On: )

وزیر خارجه پیشین ایران می‌گوید که در نشست بُن امریکا قصد داشت «حکومت طالبان خوب» را در افغانستان برقرار کند و اروپا در صدد برقراری نظام پادشاهی در این کشور بود.

جواد ظریف در یک مصاحبه گفته است که ایران در نشست بُن به خواست‌های خود رسید و نقش مهمی را در تشکیل دولت پیشین افغانستان ایفا کرد.

آقای ظریف در این مصاحبه درباره مبارزه ایران با گروه‌های تروریستی افزود که پذیرش گروه‌های تروریستی در کشورهای همسایه نقض اصل حسن همجواری است.

او تصریح کرد که تهران در نشست بُن حداکثر هماهنگی میدانی و دیپلوماسی را با امریکایی‌ها داشته است.

کنفرانس بُن در دسمبر ۲۰۰۱ به منظور ایجاد دولت جدید در افغانستان و جلوگیری از هرج‌ومرج در این کشور پس از سرنگونی حکومت پیشین امارت اسلامی در بُن آلمان برگزار شد. در سیزدهم دسمبر سال ۲۰۰۱ میلادی به دنبال ۹ روز بحث یک توافق‌نامه دو مرحله‌ای میان اشتراک‌کنندگان به امضا رسید که سنگ بنای ایجاد نظام جدید در افغانستان پس از بیست سال جنگ داخلی گذاشته شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

کمپاین تطبیق واکسین پولیو فردا در افغانستان آغاز می‌شود

Published

on

(Last Updated On: )

اداره افغانستان عاری از پولیو اعلام کرده که کمپاین تطبیق واکسین پولیو یا فلج کودکان فردا (دوشنبه، ۱۴ جوزا) در سراسر افغانستان آغاز می‌شود.

این اداره امروز (یک‌شنبه، ۱۳جوزا) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این دور از کمپاین تطبیق واکسین پولیو برای چند روز در کشور ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که افغانستان و پاکستان تنها دو کشوری در جهان هستند که بیماری فلج کودکان یا پولیو در آن‌ها محو نشده‌ است.

پیش از این، سازمان صحی جهان اعلام کرده بود که حد اقل دو مورد مثبت پولیو را در جریان سال جاری میلادی در ولایت‌های کنر و نورستان ثبت کرده ‌است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

بیش از ۵۶۰ جواز معدن‌کاری زمرد در پنجشیر توزیع شده است

Published

on

(Last Updated On: )

رئیس معادن و پترولیم پنجشیر اعلام کرده که پس از حاکمیت امارت اسلامی، استخراج غیر قانونی و قاچاق مواد معدنی در این ولایت پایان یافته و به منظور استخراج قانونی و اصولی، تا کنون بیش از ۵۶۰ جواز معدن‌کاری زمرد توزیع شده است.

محمد قاسم امیری در دیدار با سرپرست وزارت معادن و پترولیم افزوده است که با این کار برای بیش از ۱۰ هزار پنجشیری فرصت‌های کاری فراهم شده است.

بر بنیاد خبرنامه وزارت معادن و پترولیم، آقای امیری خواستار ارسال تیم تخنیکی و سروی این وزارت به هدف سروی تمام ساحات معدنی ولایت پنجشیر و توزیع جوازهای معدن‌کاری یاقوت شد.

در این دیدار، شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم بر اولویت قراردادن مردم پنجشیر در فرصت‌های کاری و اعطای جوازهای معدن‌کاری یاقوت و زمرد در این ولایت تاکید کرد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!