Connect with us

رویداد های اخیر

فضای پاکستان به روی پروازهای افغانستان باز شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

فضای پاکستان، پس از نزدیک به پنج ماه به روی پروازهای شرکت‌های هوایی افغانستان باز شد.

پس از اضافه از چهار ماه فضای پاکستان بر پرواز های افغانستان باز شد. وزارت ترانسپورت می گوید که با بسته شدن فضای پاکستان با آنکه از راه های بدیل برای پرواز به هندوستان استفاده شد اما افغانستان دراین مدت بیست و هفت میلیون دالر زیان کرد.

مهدی روحانی، سخنگوی وزارت ترانسپورت می‌گوید: “ما خوش استیم که فضای پاکستان برای پرواز های افغانستان باز شد اما ما راه‌های بدیل را دریافته بودیم اما زیان مالی زیادی برای افغانستان وارد شد.”

با این همه، آگاهان اقتصادی می‌گویند که  باز شدن فضای پاکستان به پروازهای شرکت های هوایی افغانستان، به نفع هر دو کشور است. به باور آنان روابط خوب میان دو کشور باعث رشد اقتصادی منطقه می‌شود.

فضل المالک نیازی، آگاه امور اقتصادی در این زمینه می‌گوید: “این اقدام پاکستان به نفع هردو کشور است بازرگانان می‌توانند از این طریق میوه‌های شان را به بازارهای هندوستان برسانند.”

حالا که فضای پاکستان به پروازهای افغانستان باز شده است اما تاحال قیمت تکت پروازهای که این فضا سفر میکنند تغییر نکرده است، مسئولان شرکت‌های خصوصی هوایی، می‌گویند که از هجدهم ماه روان میلادی قیمت تکت‌ها کاهش خواهد یافت و شمار مسافران نیز بیشتر خواهد شد.

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: خواهان تعامل با جهان بر اساس روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستیم

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۶, ۱۴۰۳)

معاون سیاسی ریاست الوزرا گفته است که سفر مقام‌های بلندپایه امارت اسلامی به کشورها بیانگر آنست که امارت اسلامی خواستار تعامل با تمام جهان به شمول کشورهای همسایه و منطقه بر اساس روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌باشد.

مولوی عبدالکبیر این مطلب را روز شنبه (۵ جوزا) در دیدار با نور الدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت که اخیراً برای اشتراک در یک نشست اقتصادی به تاتارستان روسیه سفر کرده بود، بیان نمود.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت سفرش را به روسیه در بخش‌های صادرات و تجارت پر از دستاورد خواند و گفت که شرکت‌ها و نهادهای روسی برای سرمایه گذاری در افغانستان ابراز علاقه‌مندی کردند.

وی افزود که در این سفر نمایندگی خوبی از امارت اسلامی کرده و به اشتراک کنندگان نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام اطمینان داده که در افغانستان زمینه خوبی برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

پانزدهمین نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام با اشتراک نمایندگان ۸۰ کشور در تاتارستان برگزار شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

حادثه ترافیکی در شاهراه کابل – کندهار ۲ کشته و ۳۷ زخمی بر جای گذاشت

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۶, ۱۴۰۳)

مسوولان ریاست صحت عامه زابل می‌گویند که در نتیجه واژگون شدن یک بس در شاهراه کابل – کندهار دو تن مشمول یک زن جان باخته و ۳۷ تن دیگر زخمی شده اند.

میرویس افغان، رئیس صحت عامه زابل می‌گوید که این حادثه شب گذشته (شنبه، ۵ جوزا) در ساحه کاریزگی در مربوطات ولسوالی شهر صفای این ولایت رخ داده است.

زخمیان حادثه مشمول ۲۶ مرد و ۱۱ زن می‌باشند که برای تداوی به شفاخانه ولسوالی شهر صفا منتقل شده اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

معاون والی تهران: با مهاجران غیرقانونی مثل زمان جنگ مقابله می‌کنیم

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۶, ۱۴۰۳)

مهدی باب الحوائجی، معاون والی تهران هشدار داده که مقابله کردن با مهاجران غیر قانونی مثل مقابله کردن در جنگ است.

باب الحوائجی خطاب به مسوولان شهر ری تهران گفته است: «امروز مقابله کردن با اتباع غیرمجاز در شهر ری، مثل مقابله کردن در جنگ است. مثل زمانی است که اسلحه به دست گرفتند بچه های ما و رفتند و شهید شدند.»

وی ادامه داد: «اطراف خانواده‌های ما ماین‌گذاری شده، ماین گذاری اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی.»

باب الحوائجی گفت که اتباع قانون شکن هم در شهر ری وجود دارند و حضور شان تهدید است.

او اظهار کرد که تنها جریمه کردن کافی نیست و مسوولان باید از سایر صلاحیت‌های شان استفاده کنند.

این مقام به مشاوران املاک و رهنما های معاملات هشدار داد که در صورت فراهم کردن مسکن به «اتباع غیرمجاز» مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

این در حالیست که حکومت ایران روزانه صدها افغان فاقد سند قانونی را به کشور شان باز می‌گرداند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!