رویداد های اخیر

فضای پاکستان به روی پروازهای افغانستان باز شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

فضای پاکستان، پس از نزدیک به پنج ماه به روی پروازهای شرکت‌های هوایی افغانستان باز شد.

پس از اضافه از چهار ماه فضای پاکستان بر پرواز های افغانستان باز شد. وزارت ترانسپورت می گوید که با بسته شدن فضای پاکستان با آنکه از راه های بدیل برای پرواز به هندوستان استفاده شد اما افغانستان دراین مدت بیست و هفت میلیون دالر زیان کرد.

مهدی روحانی، سخنگوی وزارت ترانسپورت می‌گوید: “ما خوش استیم که فضای پاکستان برای پرواز های افغانستان باز شد اما ما راه‌های بدیل را دریافته بودیم اما زیان مالی زیادی برای افغانستان وارد شد.”

با این همه، آگاهان اقتصادی می‌گویند که  باز شدن فضای پاکستان به پروازهای شرکت های هوایی افغانستان، به نفع هر دو کشور است. به باور آنان روابط خوب میان دو کشور باعث رشد اقتصادی منطقه می‌شود.

فضل المالک نیازی، آگاه امور اقتصادی در این زمینه می‌گوید: “این اقدام پاکستان به نفع هردو کشور است بازرگانان می‌توانند از این طریق میوه‌های شان را به بازارهای هندوستان برسانند.”

حالا که فضای پاکستان به پروازهای افغانستان باز شده است اما تاحال قیمت تکت پروازهای که این فضا سفر میکنند تغییر نکرده است، مسئولان شرکت‌های خصوصی هوایی، می‌گویند که از هجدهم ماه روان میلادی قیمت تکت‌ها کاهش خواهد یافت و شمار مسافران نیز بیشتر خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل