اخبار ساحوی

قدیر: فرماندهان و مسوولان داعش در کابل اند و در سفارت ها و نهاد های امنیتی رفت و آمد دارند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

معاون نخست مجلس نمایندگان با ابراز این مطلب می گوید: ولسوالی شینوار ننگرهار به کمپنی داعش مبدل شده ، حکومت و شورای امنیت ملی از این گروه حمایت می کنند .

 

معاون مجلس نمایندگان همچنان با انتقاد از حکومت و مشاور شورای امنیت ملی می گوید : حکومت بجای حمایت از مردم برای مبارزه با داعش ، مشکل تراشی نیز می کند. در همین حال مشاور شورای امنیت ملی این سخنان اقای ظاهر قدیر را رد کرده و از مجلس نمایندگان می خواهد که هیاتی این اظهارات را بررسی کند .

 

ظاهرقدیر معاون نخست مجلس نمایندگان که گفته می شود، از حدود سه ماه بدینسو در ننگرها در برابر گرو ه داعش مبارزه میکند ، روز دوشنبه به اعضای مجلس نمایندگان گفت: حلقاتی در حکومت و نیرو های امنیتی وجود دارد که   گروه داعش را حمایت میکند .

 

معاون نخست مجلس نمایندگان می گوید : فرماندهان داعش در کابل حضور دارند

 

ظاهر قدیر معاون نخست مجلس نمایندگان گفت” مسولین داعش و قوماندان خط انان در کابل است و در ارگانهای امنیتی و سفارت خانه ها میروند و حکومت و ارگانهای امنیتی و شورای امنیت انان را پیدا و انان را حمایت میکند “

 

وی همچنان میگوید که در 22 ولسوالی ننگرهار حدود 20 هزار مهاجرپاکستانی با کارت های پاکستانی حضور دارند زمانیکه یکی از انان گرفتار شوند برخی ازمسولان بلند پایه افغانستان دخالت کرده و خواهان رهایی انان میشوند.

 

وی میگوید که در کنار پاکستانی ها ، چیچین ها ، ازبکستانی ، عرب افریدی و از دیگر مناطق در انجا حضور دارند .

 

ظاهر قدیر معاون نخست مجلس نمایندگان میگوید” کمپنی داعش در شینوار است اگر این فابریکه از بین برود تولید خلاص میشود خو کسی در قصه ان نیست وفابریکه را رشد میدهند . “

 

عصمت الله شینواری عضو مجلس نمایندگان میگوید” مهاجرین که بنام تحریک طالبان می ایند روز مهاجر و شب در برابر نیرو های امنیتی می جنگند . “

 

در همین حال رییس مجلس نمایندگان این اظهارات را نگران کننده و سوال بر انگیز میداند.

 

عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان گفت ” در مورد وضیعت امنیتی باید تدابیر جدی گرفته شود معاون اول که به خاطر دفاع به مشرقی رفته بود گزارش داد واقعا سوال برانگیز است و باید این مسله تعقیب شود . “

اما سخنگوی مشاور شورای امنیت این گفته های اقای قدیر را بی اساس دانسته میگوید که وی به خاطر ملیشه سازی دست به چنین اظهارات میزند. سخنگوی مشاور امنیت ملی میگوید که انان از شورای ملی میخواهند که هیات را تعیین نماید تا این اظهارات رابه گونه جدی پیگری کند .

 

تواب غورځنګ سخنگوی مشاور امنیت ملی میگوید” اظهارات اقای قدیر بی اساس است وی میخواهد که به خاطر ملیشه سازی غیر قانونی چنین میگوید تا ذهنیت مردم و نیرو های امنیتی را در برابر مبارزه با داعش ضعیف سازد حکومت مخالف ملیشه سازی است و استفاده از اسلحه تنها مروبوط نیرو های افغان است و از شورای ملی میخواهیم که هیات را تعین تا این اظهارات بی اساس را برسی کند”

 

وضعیت امنیتی ولایت ننگرهار و افزایش فعالیت داعش در این ولایت در چند ماه اخیر همواره با نگرانی اعضای شورای ملی و مردم همره بوده اما نیرو های امنیتی گفته اند که در برابر این گروه مبارزه می کنند .

 

 

گزارش از عبدالعزیز کریمی

Trending

خروج از نسخه موبایل