تجارت

قرارداد خدمات زمینی میدان های هوایی کابل، کندهار وهرات با امارات  متحده امضا شد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳, ۱۴۰۱)

امارت اسلامی قرارداد خدمات زمینی میدان‌های هوایی کابل، کندهار وهرات را با شرکت “گاک” امارات متحده عربی امضا کرد.

این شرکت مسولیت تخلیه وبارگیری را در هنگام نشست و برخاست طیاره‌ها بدوش خواهد داشت.

معاون اول رییس الوزرا در مراسم امضای این قرارداد از سرمایه گذاران بین‌المللی خواست که در افغانستان سرمایه گذاری کنند و امارت اسلامی متعهد است تا زمینه‌های لازم سرمایه گذاری را برای آنان فراهم کند.

امارت اسلامی پس از چند ماه مذاکره با شرکت‌های خدماتی هوایی، سر انجام قرار داد خدمات زمینی میدان‌های هوایی کابل، کندهار  وهرات را با شرکت “گاک” امارات متحده عربی به امضا رسانید

شرکتی که بر اساس این قرار داد مسولیت تخلیه وبارگیری را در سه میدان هوایی کشور هنگام نشست و برخواست طیاره‌ها بدوش خواهد داشت.

در این مراسم ملابرادر معاون اول ریس الوزرا به سرمایه گذاران بین المللی فراخوان میدهد که به افغانستان بیایند ودر این کشور سرمایه گذاری کنند

ملا عبد الغنی برادر، معاون اول رییس الوزرا می‌گوید که :” ما می خواهیم با تمام کشورها روابط خوب داشته باشیم و از سرمایه گذاران خارجی می خواهیم که در افغانستان سرمایه گذاری کنند. ما مسوولیت تامین امنیت جان و مال شان را می کنیم.”

مسولان وزارت ترانسپورت می‌گوید که این شرکت خدمات زمینی را مطابق معیارهای بین المللی ارایه خواهد کرد که منجر به افزایش پروازهای بین المللی خواهد شد.

مولوی حمیدالله  آخندزاده، سرپرت وزارت ترانسپورت می‌گوید که:” پس از امضا این قرارداد پروازها بیشتر خواهد شد و عواید و صادرات ما نیز افزایش خواهد یافت.”

رزاق اسلم، نماینده شرکت گاک می‌گوید که:” ما امیدواریم که بتوانیم خدمات اساسی در جریان پروازها ارایه کنیم و این خدمات سبب افزایش پروازهای جهانی به افغانستان شود”.

با این حال معاون رییس الوزرا می‌گوید که به زودی پروازها بیشتر خواهد شد و عواید افغانستان از رهگذر دهلیزهای هوایی افزایش خواهد یافت.

خدمات زمینی میدان‌های هوایی در حالی به شرکت اماراتی سپرده میشود که نمایندگان امارت اسلامی سرگرم گفتگو با شرکت‌های قطری و ترکی بر سر مدیریت تخنیکی میدان های هایی کشور است.

Trending

خروج از نسخه موبایل