رویداد های اخیر

قلندر عباد: مخالف حقوق زنان نیستیم، ۱۵۰ هزار زن در سکتور صحت کار می‌کنند

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱, ۱۴۰۲)

سرپرست وزارت صحت عامه گفته است که امارت اسلامی مخالف حقوق زنان نیست چنانچه ۱۵۰ هزار زن در سکتور صحت کار می‌کنند.

قلندر عباد در مصاحبه با تلویزیون «استرو اوانی» در مالیزیا گفت که زنان بخش مهم جامعه را تشکیل می‌دهند و اداره جامعه بدون مشارکت آنها بسیار دشوار است.

او گفت: «یک صد و پنجاه هزار زن در سکتور صحت کار می‌کنند که یک رقم بزرگ است. در حکومت گذشته به این تعداد زنان کار نمی‌کردند. ما زنانی را که در بخش‌های مختلف تجربه دارند در سکتور صحت به کار می‌گماریم. ما انستیتوت‌هایی برای نرسنگ، قابلگی و همچنان برنامه های مختلف آموزشی داریم. ما مخالف حقوق زنان نیستیم. در جایی که به زنان ضرورت است، به روی آنان دروازه را باز نگه داشته ایم زیرا زنان بخش مهم جامعه ما را تشکیل می‌دهند. بدون زنان بسیار دشوار است جامعه را اداره کنیم.»

آقای عباد در پاسخ به سوالی درمورد تعلیق آموزش دختران بالاتر از صنف ششم مکتب گفت که امارت اسلامی تلاش می‌کند تا محیط امن را برای دختران فراهم سازد.

او گفت: «در حال حاضر آموزش ابتدائیه جریان دارد. حدود ۲۰۰ هزار معلم زن داریم که معاش دریافت می‌کنند و به مکتب می‌روند و به دختران آموزش می‌دهند. در رابطه به پالیسی حکومت، ما نهایت تلاش خودرا کرده ایم تا چگونه محیط امن را برای خواهران ما در افغانستان فراهم کنیم.»

سرپرست وزارت صحت همچنان تاکید کرد که امارت اسلامی تمام شرایط برای به رسمیت شناخته شدن را تکمیل کرده است.

او گفت: «در جریان دو سال گذشته ما تمام شرایط برای به رسمیت شناخته شدن را تکمیل کردیم. سازمان ملل متحد برای به رسمیت شناختن کشورها اصول و قوانین خودرا دارد. مهم ترین اولویت در افغانستان امنیت است. در جریان ۲۰ سال گذشته امنیت وجود نداشت. هر روز جنگ و کشتار جریان داشت و صدها نفر کشته می‌شدند. در جریان دو سال گذشته امنیت بگونه کامل در افغانستان تامین بود. دوم اینکه مردم افغانستان آماده اند از حکومت پشتیبانی کنند. فکر نمی‌کنم بدون حمایت مردم، حکومتی بتواند یک روز یا یک ماه دوام بیاورد.»

Trending

خروج از نسخه موبایل