خبرهای تازه

قنسولگری افغانستان در شهر پشاور مسدود شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 

قنسولگری افغانستان در شهر پشاور به دلیل بد رفتاری نظامیان پاکستانی با دیپلومات های افغان بسته شد. وزارت امور خارجه خواستار ارج گذاری پاکستان به دیپلوماتان افغان در این کشور شده میگوید، بد رفتاری نظامیان پاکستانی با کارمندان قنسولی افغانستان به گونه ی جدی بررسی خواهد شد.

در اوج  تنش ها میان کابل و اسلام اباد بد رفتاری پولیس پاکستان با دیپلوماتان افغان سبب شده تا حکومت افغانستان قونسلگری اش را در شهر پشاور پاکستان ببندد.

بر بنیاد گزارش ها با وجود درخواست های مکرر وزارت خارجه کشور، اسلام اباد به مشکلات دیپلوماتان افغان هیچ توجهی نکرده است.

عادله راز،  معین وزارت خارجه میگوید، “بر اساس عرف دیپلوماتیک باید به کارمندان و دیپلوماتان احترام گذاشته شود و ما موضوع بی احترامی به کارمندان خود را به گونه جدی با مقامات پاکستان ابراز کرده و انرا بررسی خواهیم کرد.”

شماری از قانون گذاران  نیز از تصمیم  وزارت خارجه کشور بر بسته کردن  قونسولگری افغانستان در شهر پشاور استقبال میکنند.

فرهاد عظیمی، عضو مجلس نمایندگان میگوید، “تصمیم وزارت خارجه کاملا بجاست و باید تا زمانی بسته نگهداشته شود که این کشور مداخله در امور داخلی بویژه برخورد پولیس پاکستانی با کارمندان دیپلومتیک افغان را پایان ندهد.”

فرشته امینی، عضو مجلس نمایندگان میگوید، “باید این موضوع به گونه جدی بررسی شود که چرا با دیپلومان افغان برخورد میشود. “

پاکستان که همواره متهم به حمایت از هراس افگنی و پناه دادن به طالبان افغان در خاک اش است میگوید  پس از این هیچ افغانی فاقد ویزه اجازه رد شدن از  گذر گاه تورخم را نخواهد داشت.

Trending

خروج از نسخه موبایل