رویداد های اخیر

قوماندان عمومی عملیاتی و نظامی داعش در کابل کشته شد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۹, ۱۴۰۱)

پس از آن که عملیات نیروهای خاص ریاست عمومی استخبارات در شهرک ذاکرین از مربوطات حوزه هفدهم انجام شد، حالا سخنگوی امارت اسلامی با نشر یک اعلامیه می‌گوید که در این عملیات دو فرد کلیدی داعش کشته شده اند.

امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که درعملیات نیروهای امنیتی بر مخفی گاه داعش در کابل قوماندان عمومی عملیاتی و نظامی داعش کشته شده است.

سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که قاری فاتح مسوولیت‌های بزرگی را بر عهده داشت. به گفته‌ای ذبیح الله مجاهد این فرد حملات اخیر را بر مراکز دیپلوماتیک و مساجد رهبری می‌کرد.

سخنگوی امارت اسلامی می‌افزاید که چندی پیش نیز در یک عملیات پیچیده نیروهای امنیتی مسئوول داعش برای شبه قاره هند بنام اعجاز امین آهنگر نیز کشته شده بود.

در بخشی از اعلامیه امارت اسلامی آمده است که:«نیروهای خاص ریاست عمومی استخبارات عملیاتی را در شهرک ذاکرین در مربوطات حوزه هفدهم انجام دادند که در نتیجه‌ی آن دو تن از افراد کلیدی داعش به شمول قاری فاتح به هلاکت رسیدند. قاری فاتح امیرالحرب شاخه‌ی خراسان بود. فاتح به حیث مسئول کنر و زون مشرقی نیز انتخاب شده بود، موصوف مسول اداره امنیت داعش برای خراسان بود.»

سخنگوی امارت اسلامی می‌افزاید که چندی پیش نیز در یک عملیات پیچیده نیروهای امنیتی مسئوول داعش برای شبه قاره هند بنام اعجاز امین آهنگر نیز کشته شده بود.

به گفته‌ای ذبیح‌الله مجاهد تمامی حملات داعش تحت فرماندهی قاری فاتح صورت می‌گرفت که اخیراً حملات بالای مراکز دپلوماتیک و مساجد در شهرکابل به رهبری او انجام شده است.

این درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد سال گذشته از قاری فاتح به عنوان یکی از رهبران اصلی شاخه خراسان داعش و قوماندان عملیات نظامی در ایران، هند و آسیای مرکزی نام برده بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل