Connect with us

رویداد های اخیر

قونسل‌گری افغانستان در شهرخاروغ تاجیکستان زیر نظر وزارت خارجه امارت اسلامی کار می‌کند

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۱۹, ۱۴۰۲)

سرپرست قونسل‌گری افغانستان در شهر “خاروغ” تاجیکستان می‌گوید؛ این نهاد دیپلوماتیک با حمایت و زیر نظر مستقیم وزارت امورخارجه امارت اسلامی کار می‌کند.

نقیب‌الله دهقان زاده، همچنان در نوار تصویری سخنان اخیر ظاهر اغبر، سفیر دولت پیشین در تاجیکستان را بدور از حقیقت دانسته و پاره کردن معرفی نامه دیپلومات امارت اسلامی از سوی وی را غیرمسوولانه خوانده است.

آقای دهقان‌زاده در این نوار تصویری گفته که؛ قونسلگری افغانستان در خاروغ تاجیکستان مطابق به اصول و صلاحیت‌های قانونی خود فعالیت می‌کند.

پس از واکنش شدید ظاهر اغبر، سفیر دولت پیشین افغانستان در تاجیکستان، حالا نقیب‌الله دهقان‌زاده، سرپرست قونسول‌گری افغانستان در شهر “خاروغ” این کشور می‌گوید؛ این نماینده‌گی با پشتیبانی و زیر نظر مستقیم وزارت امور خارجه امارت اسلامی، فعالیت می‌کند.

نقیب‌الله دهقان‌زداده این اظهارات را در نوار تصویری که از طریق صفحه اجتماعی ایکس ضیااحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه منتشر شده، بیان کرده است.

به گفته وی، این نماینده‌گی مطابق به اصول و صلاحیت‌های قانونی خود فعالیت می‌کند.

آقای دهقان‌زاده همچنان در این نوار تصویری سخنان اخیر ظاهر اغبر سفیر نظام پیشین افغانستان در تاجیکستان را غیرمسوولان و بدور از حقیقت خوانده است.

ظاهر اغبر چند روز پیش، مکتوبی را که به گفته او در آن یک دیپلومات امارت اسلامی برای سفارت افغانستان در دوشنبه معرفی شده بود پاره کرد و گفت که دولت سرپرست نزد آنان مشروعیت ندارد.

دهقان‌زاده مدعی است که پس از سقوط جمهوریت، دامنه فعالیت‌های این نمایندگی برای خدماتی همچون صدور پاسپورت و صدور ویزا برای افغان‌های مقیم تاجیکستان گسترش یافته است. او این را هم می‌گوید که؛ در بخش‌های ترانزیت، تجارت، مسایل مرزی، زندانیان حقوقی و جنایی با مقامات جمهوری تاجیکستان هماهنگی وجود دارد.

هرچند در بیشتر از دوسال گذشته سفارت خانه‌های افغانستان در تمامی کشورهای همسایه و شماری زیادی از کشورهای منطقه به دیپلومات‌های امارت اسلامی واگذار شده است، اما تاجیکستان به دلیل روابط متشنجی که با امارت اسلامی دارد تا کنون سفارت افغانستان در این کشور را به دیپلومات‌های امارت اسلامی واگذار نکرده است.

رویداد های اخیر

امارت اسلامی از اشتراک هیات خود در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا خبر داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

وزارت امور خارجه اعلام کرده که یک هیات امارت اسلامی در نشست جاری سازمان همکاری‌های اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا اشتراک کرده است.

پانزدهمین اجلاس دو روزه سران سازمان همکاری‌های اسلامی روز گذشته (شنبه، ۱۵ ثور) آغاز شد.

وزارت امور خارجه با نشر اعلامیه‌ای امروز (یکشنبه، ۱۶ ثور) گفت که سخنگو و رئیس بخش سازمان‌های بین المللی این وزارت به نمایندگی از امارت اسلامی در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی اشتراک کرده اند.

در اعلامیه آمده است که هیات امارت اسلامی در کنار اشتراک در نشست عمومی، با مقامات بلندپایه سازمان همکاری‌های اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو آن دیدار و در مورد موضوعات مختلف گفتگو خواهد کرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی از توقف تجارت ترکیه با اسرائیل استقبال کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه از اقدام ترکیه برای توقف تجارت با اسرائیل به دلیل حملاتش در غزه استقبال کرده است.

طبق اعلامیه وزارت امور خارجه که امروز یکشنبه (۱۶ ثور) منتشر شد، آقای متقی در دیدار با جنک اونال، شارژدافیر سفارت ترکیه در کابل، از اقدام اخیر انقره دربرابر اسرائیل قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیأت‌های سیاسی و اقتصادی کشورها به افغانستان بحث شد.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنان در مورد آغاز تجارت افغانستان با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در این دو کشور گفتگو کرد.

بر اساس اعلامیه وزارت امور خارجه، شارژدافیر سفارت ترکیه در کابل گفت که کشورش از تحولات اخیر در افغانستان خرسند است و باید برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان تلاش‌های مشترک صورت گیرد.

وی افزود که طی چند روز آینده خطوط هوایی ترکیش پروازهای خود را به کابل آغاز خواهد کرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

اعتراضات در بدخشان؛ امارت اسلامی از گماشتن یک هیات خبر داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۶, ۱۴۰۳)

امارت اسلامی از گماشتن هیاتی به ریاست فصیح الدین فطرت، لوی درستیز کشور به منظور بررسی روند از بین بردن مزارع کوکنار و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن در ولایت بدخشان خبر داده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در اعلامیه‌ای تاکید کرده که هیچ منطقه از حکم ممنوعیت کشت کوکنار مستثنی نیست.

در اعلامیه آمده است: «متاسفانه شماری از متخلفین بالای نیروهای امنیتی که مصروف مبارزه با کوکنار هستند، هجوم برده و باعث ایجاد رویداد های ناگوار شده است.»

در این هیات، شمس الدین شریعتی، رئیس عمومی اداره تعقیب و نظارت فرامین و احکام، ملا عبدالحق، معین مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله، ملا رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی استخبارات و عبدالمؤمن، رئیس شورای علمای بدخشان نیز شامل می‌باشند.

ولسوالی داریم بدخشان در روزهای اخیر شاهد اعتراضات علیه امارت اسلامی بوده است.

وزارت امور داخله تایید کرده که یک تن از مردم محل در درگیری با نیروهای موظف برای از بین بردن مزارع در این ولسوالی کشته شده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!