اخبار ساحوی

كميسيون انتخابات از بازبودن دفاتر خود در روز هاى رخصتى خبر ميدهد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی از استعفای چندین مقام دولتی از سمت های شان به هدف شرکت در کار و زار انتخاباتی ریاست جمهوری خبرمیدهند، اما در دهمین روز، کار مندان ویژه ثبت نام نامزدان ریاست جمهوری و شماری از خبرنگاران انتظار ورود نامزد دیگری را می کشیدند تا به هدف ثبت نام به کمیسیون مستقل انتخابات بیایند.

ضیالحق امرخیل رییس دارالانشا کمیسیون مستقل انتخابات درحالی که فرصت برای ثبت نام نامزدان را اندک میخواند از بازبودن دفاتر این کیمسیون درمرکز و ولایتها در روز پنجنشبه و جمعه خبرمیدهد.

کمیسیون مستقل انتخابات چهار بجه عصر روزیکشنبه چهاردهم میزان را پایان رسمی معیاد ثبت نام نامزدان ریاست جمهوری وشوراهای و لایتی خوانده و آن را غیرقابل تمدید می داند.

کمیسیون میگوید تا کنون 3289 تن به شمول 213 خانم بسته های معلوماتی برای شورای ولایتی رابدست اورده اند که از این جمع 1197 تن به شمول 121 زن خود را در شوراهای ولایتی ثبت نام کرده اند.

کمیسیون مستقل انتخابات میگوید،  به دلیل بروز ناامنی ها وبسته شدن راه مواصلاتی ولایت نورستان، نامزدان شورای ولایتی آن ولایت می توانند که خود را هم  در نورستان و هم  در دفتر مرکزی کابل ثبت نام کنند.

با بوجود بدست اوردن بسته های معلوماتی هیچ زنی تاکنون خود را در ولایت های نورستان و پکتیکا برای احراز کرسی شورای ولایتی ثبت نام نکرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل