رویداد های اخیر

لزوم همکاری با کابل؛ محور بحث رئیس سازمان همکاری شانگهای و وزیر خارجه پاکستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

ژانگ منگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای روز جمعه (۳۱سرطان) با بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

به اساس اعلامیه وزارت خارجه پاکستان، بلاول بوتو زرداری در این دیدار ضمن خوشامدگویی به دبیرکل سازمان همکاری شانگهای و هیئت همراه بر عهده گرفتن این مقام را به وی تبریک گفت.

وی بر عزم پاکستان برای دستیابی به اهداف سازمان همکاری شانگهای بر اساس چارچوب و ضوابط این سازمان تأکید کرد و به تشریح ظرفیت‌های گسترده موجود سازمان همکاری شانگهای در منطقه پرداخت.

وی اظهار داشت:” همکاری مشترک و جمعی برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای جهت دستیابی به توسعه پایدار و رفاه اجتماعی امری ضروری است.”

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به همکاری جامع و متنوع سازمان همکاری شانگهای در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بر تمایل پاکستان برای همکاری در زمینه‌های گوناگون از جمله حمل و نقل، امنیت غذایی، تبادل تکنولوژی، تجارت و اقتصاد تاکید ورزید.

بلاول بوتو در ادامه به تشریح پتانسیل پاکستان به عنوان یک مرکز حمل و نقل و تجارت برای کشورهای سازمان همکاری شانگهای پرداخت و بر تمایل اسلام آباد برای ایفای نقش فعال و سازنده در تقویت سازمان همکاری شانگهای تاکید نمود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تحولات افغانستان بر لزوم تداوم همکاری‌های عملی، جامع و مؤثر برای توسعه روابط منطقه‌ای در جهت ایجاد امنیت، ثبات و توسعه در افغانستان تاکید ورزید و گفت:” جامعه جهانی باید همکاری‌های خود برای مقابله با چالش‌های اقتصادی و فاجعه انسانی در افغانستان را گسترش دهد.”

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین از مقامات دولت موقت افغانستان خواستار رفع تمامی نگرانی‌های جامعه جهانی شد و گفت: مقامات افغانستان باید تلاش‌های خود برای مقابله با تروریسم و احترام به حقوق زنان از جمله تحصیل دختران را تداوم بخشند.”

Trending

خروج از نسخه موبایل