جهان

لغو هزاران پرواز در امریکا به دلیل طوفان برف

Published

on

(Last Updated On: جدی ۴, ۱۴۰۱)

طوفان زمستانی به همراه باد‌های شدید و یخبندان در سواحل شرقی امریکا و بارش سنگین برف در جنوب شرق کشور موجب لغو بیش از دو هزار و ۷۰۰ پرواز شد.

طبق آمار سرویس ردیابی پرواز فلایت اِوار، بیش از ۲۷۰۰ پرواز روز شنبه (۳جدی) لغو شدند و مجموع تاخیرها به بیش از ۶۴۰۰ پرواز رسید. بیش از پنج هزار پرواز روز جمعه لغو شده بودند.

خبرگزاری ان‌بی‌سی گزارش داده است که آب و هوای نامناسب بیش از ۱۳۰ پرواز را از صبح روز شنبه در میدان هوایی بین‌المللی سیاتل-تاکوما لغو کرد. برخی از مسافران آنجا به این خبرگزاری گفتند که قبل از آمدن به میدان به آنها اطلاع داده نشده بود.

انتظار می‌رود کاهش شدید دما سردترین شب کریسمس را به همراه داشته باشد و موج سرما همچنین منجر به وارد شدن فشار بر سیستم‌های برق در سراسر این کشور شده است.

براساس سایت‌های ردیابی برق، ۱.۸ میلیون خانه و کسب و کار در ایالات متحده از اوایل صبح شنبه بدون برق مانده اند.

بسیاری از شرکت‌های برق همچنان از مشتریان خواسته اند تا با استفاده نکردن از وسایل بزرگ و خاموش کردن چراغ‌های غیر ضروری، در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

از سوی دیگر بر اساس گزارش رسانه‌ها، حادثات ترافیکی مرتبط با آب و هوا در سراسر کشور دست کم ۱۶ کشته برجای گذاشته و صدها نفر در جاده‌های یخ زده و برف گیر مانده اند.

بر اساس برنامه تحقیقاتی تغییرات جهانی ایالات متحده، طوفان‌های زمستانی در طول ۷۰ سال گذشته بر تعداد و شدت آنها افزوده شده است. به گفته مسؤولین محیطی، این تا حدی به دلیل تغییرات اقلیمی است، زیرا زمین با گرم شدن، آب بیشتری را به جو تبخیر می کند که منجر به بارش بیشتر می‌شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل