رویداد های اخیر

لوی درستیز: امارت اسلامی افغانستان را از تجزیه نجات داد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۳, ۱۴۰۲)

فصیح‌الدین فطرت، لوی درستیز قوای مسلح که در یک گردهمایی بزرگ مردمی در ولایت تخار سخن میزد می‌گوید که در بیست سال گذشته دشمنان افغانستان بسیار تلاش کردند تا افغانستان را تجزیه و مردم آنرا پارچه پارچه کنند، اما با آمدن امارت اسلامی، این دسیسه آنان جامه عمل نپوشید و دوباره وحدت ملی میان افغانان تامین شده است.

فصیح‌الدین فطرت، لوی درستیز قوای مسلح می‌گوید که:«قبل از این ما میدیدیم که افغانستان را تقسیم کرده بودند، افغانستان به سمت و زبان تقسیم شده بود. اختلافات میان اقوام وجود داشت و کسانی که به زبان‌های متفاوت صحبت می‌کردند میان شان اختلافات وجود داشت، ولی امروز این اختلافات وجود ندارد.»

این نشست مردمی در ولایت تخار به هدف کاهش فاصله‌ها میان حکومت و مردم برگزار شده بود.

همزمان سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که نباید به‌دشمنان اجازه تفرقه‌اندازی در میان حکومت و ملت داده شود.

خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که:«بیاید و دست به دست هم بدهیم و به منافقین موقع ندهیم که برای نظام اسلامی ما و شما خطر ایجاد کنند.»

معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید نظام کنونی هیچ بدیل ندارد، نیاز است تا همه دست به دست هم داده به‌منظور پیشرفت و ترقی کشور از نظام کنونی حمایت کنند.

تامین عدالت اجتماعی، ایجاد فرصت‌های شغلی، باز کردن مکاتب و پوهنتون‌ها به روی دختران از مهم ترین خواست‌های باشندگان تخار در این نشست است.

هیئتی که از کابل به این نشست شرکت کرده است می‌گوید خواست‌های مردم را از بهر رسیدگی با رهبر امارت اسلامی شریک خواهند کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل