رویداد های اخیر

متقی: استفاده از گزینه‌های فشار بر افغانستان سودی ندارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳۰, ۱۴۰۱)

وزیر امور خارجه امارت اسلامی در دیدار با شارژدافیر سفارت ناروی برای افغانستان گفته است که سیاست فشار و تهدید در برابر افغانستان نتیجه نمی‌دهد و باید جهان سیاست تعامل و همکاری را در پیش گیرد.

امیرخان متقی می‌گوید که امارت اسلامی گروه‌های تروریستی را در افغانستان سرکوب کرده است. به گفته وی، کشت و قاچاق مواد مخدر نیز درکشور منع شده و هم‌چنان هزاران تن معتاد به مواد مخدر تداوی شده‌اند.

آقای متقی از جهان خواسته است که موضوعات بشری را سیاسی نسازند و با افغانستان همکاری کنند.

با این حال، شماری از آگاهان می‌گویند تا زمانی که حکومت جدید به خواست‌های جهانی تن ندهد و حقوق بشر را رعایت نکند سیاست جهان در برابر کابل تغییر نخواهد کرد.

طارق فرهادی، آگاه مسایل سیاسی گفت: «این دنیا نیست که تعامل خود را با افغانستان باید تغییر دهد. این افغانستان است که باید وقایعی را که در داخل افغانستان اتفاق می‌افتد زیر نظر بگیرد و وضعیت را بهبود ببخشد تا اینکه به رسمیت شناخته شود.»

هرچند بیش از یک سال از به قدرت رسیدن امارت اسلامی در افغانستان می‌گذرد اما تا هنوز هیچ‌کشوری چراغ سبز برای به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان نشان نداده است. با این حال، اکثر کشور‌های منطقه به ادامه کمک‌های بشری و حمایت از مردم افغانستان تأکید کرده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل