رویداد های اخیر

متقی: اگر شرایط امارت اسلامی در نشست دوحه در نظر گرفته نشود، در آن اشتراک نمی‌کنیم

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۶, ۱۴۰۲)

حافظ احمد ضیا تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه روز چهار شنبه (۲۵دلو) در شبکه ایکس نوشته است که امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه در دیدار با سفیر روسیه گفته است که به منظور حضور معنادار در نشست دوحه، مشغول گفتگو با تمام شرکت‌کنندگان آن هستیم و در صورتی‌که شرایط امارت اسلامی در نظر گرفته نشود، شرکت در این نشست نیز در نظر گرفته نمی‌شود.

سرپرست ورزارت خارجه تصریح کرده‌است: «اگر در نشست آینده دوحه فرصت رایزنی‌های معنادار میان امارت اسلامی و سازمان ملل متحد در سطح عالی در مورد همه موضوعات فراهم شود، امارت اسلامی می‌تواند به‌گونه بهتر به مسوولیت خود در نمایندگی از افغانستان عمل کند.»

از سوی هم، سفیر فدراسیون روسیه در این نشست گفته است که موقف افغانستان را درک کرده و آن‌ را به مقام‌های مسکو شریک خواهد کرد.

این در حالی است که امارت اسلامی با تعیین نماینده جدید سازمان ملل برای افغانستان مخالفت کرده و خواهان حضور معنادار در این نشست شده است.

پیش از این هم حسن کاظمی قمی، نماینده خاص و سرپرست سفارت ایران در کابل گفته بود که حکومت سرپرست دو شرط مهم برای مشارکت خود در دوحه را اعلام کرد، او افزوده «اگر مسیر کمیته تماس منطقه‌ای مورد توجه دیگران قرار گیرد، مسیر تعامل دنبال شود با افغانستان با ثبات روبرو خواهیم شد».

نشست دوحه قرار است هفته آینده از سوی سازمان ملل برگزار شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل