Connect with us

رویداد های اخیر

متقی با وزیر دولت در امور همکاری‌های بین‌المللی قطر دیدار کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: اسد ۱۲, ۱۴۰۲)

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه با لولوة الخاطر، وزیر دولت در امور همکاری‌های بین‌المللی قطر دیدار کرده است.

حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه در صفحه تویتر اش نگاشته که آقای متقی از میزبانی قطر ابراز امتنان کرد و گفت قطر همواره توسعه روابط دوستانه با افغانستان را در اولویت قرار داده است.

در این دیدار، آقای متقی درمورد وضعیت فعلی افغانستان معلومات مفصل ارائه کرد و قطر را تشویق نمود که در بخش‌های تداوی کودکان مصاب به مرض سوراخ قلب، تخم‌های اصلاح شده زراعتی، آموزش دیپلومات‌ها و بازیکنان و ساخت میدان‌های ورزشی کمک کند.

از سوی دیگر، لولوة الخاطر گفت که قطر روابط با افغانستان را به دیده قدر می‌نگرد و سفر صدر اعظم قطر در این اواخر به افغانستان نمایانگر گسترش روابط است.

او خاطر نشان ساخت که موسسه خیریه قطر کمک رسانی به افغان‌ها در بخش‌های گوناگون را آغاز کرده است و قطر به ارائه کمک در بخش‌های صحت، تعلیم، زراعت و تربیت بدنی متعهد است.

لولوة الخاطر گفت که قطر تلاش می‌کند در هماهنگی با حکومت افغانستان هر چه زودتر میکانیزمی را جهت راه اندازی این پروژه ها ایجاد کند.

در این دیدار، محمد نعیم وردک، سفیر افغانستان در قطر همچنان برخی موضوعات مربوط به سفارت را مطرح کرد که لولوة الخاطر متعهد برای همکاری شد.

رویداد های اخیر

Eight dead in rain across Afghanistan over past four days

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۰, ۱۴۰۳)

Mullah Janan Saiq, the spokesperson of the Ministry of Natural Disasters, says that eight people have died, three people have been injured and 20 hectares of agricultural land have been destroyed as a result of the rains and floods in the past four days.

Saiq also said that as a result of the recent rains in the country, 140 houses were damaged or destroyed and 20 kilometers of roads were also destroyed across the country.
According to him, 30 cows were also lost.

“Fortunately, as a result of the recent rains, the water level in the country has increased, the underground water has been strengthened and the farmers are happy,”
he said.

According to him, the Ministry of Natural Disasters has directed its directorates in the provinces to use all their facilities to help the victims.

Continue Reading

رویداد های اخیر

تولیدات سمنت غوری در بغلان افزایش یافته است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۹, ۱۴۰۳)

مسوولان شرکت دولتی سمنت غوری در ولایت بغلان می‌گویند که میزان تولید سمنت در این شرکت نسبت به گذشته افزایش یافته است. به گفته آنان، در سال ۱۴۰۲ یک صدوپنجاه هزار تُن سمنت تولید شده است و تلاش دارند تا در سال جاری میزان تولید را به ۱۸۰ هزار تُن برسانند.

عبدالوکیل قیومی، معاون مالی و اداری شرکت سمنت غوری بغلان در این مورد گفته است: «در سال گذشته پلانی که داشتیم موفقانه ۱۵۰ تُن سمنت را تولید نمودیم و به بازار عرضه کردیم. خوشبختانه که در سال ۱۴۰۲ ما بیشتر از ۲۰۰ میلیون افغانی مفاد هم داشتیم.»

به گفته‌ مسوولان این شرکت، تلاش‌ها برای بلندبردن ظرفیت تولید جریان دارد و با بلندرفتن ظرفیت تولید روزانه یک هزار بوری سمنت تولید خواهند کرد.

محمد طاهر، آمر بخش بسته بندی شرکت سمنت غوری بغلان گفت: «فعلاً چهار داش ما فعال است که ما در بیست‌وچهار ساعت تقریباً یک هزار الی ۱۲ صد تُن سمنت تولید می‌کنیم.»

از سویی هم، در این شرکت برای ۷۵۰ تن زمینه کار فراهم شده است و برخی کارگران از سرمایه‌گذاران خواهان سرمایه‌گذاری در کشور و فراهم‌کردن زمینه کار برای جوانان هستند.

حکیم، کارگر در شرکت سمنت غوری بغلان گفت: «سرمایه‌گذاران در وطن خود سرمایه‌گذاری کنند تا زمینه کار به ما مساعد شود.»

محمد یوسف، کارگر در شرکت سمنت غوری بغلان نیز علاوه کرد: «چندین فابریکه دیگر در کشور ما ساخته شود تا سمنت خارجی کمتر به کشور وارد شود و از تولیدات خود ما استفاده بکنیم.»

گفتنی است که شرکت سمنت غوری بغلان حدود ۴۰ سال پیش تأسیس شد و یکی از بزرگ‌ترین شرکت تولید سمنت در افغانستان به شمار می‌رود. مدیریت این شرکت از سوی برنامه شرکت انکشاف ملی پیش برده می‌شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

څار: سفرهای دیپلومات امریکایی به قطر و پاکستان در مورد افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۹, ۱۴۰۳)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!