رویداد های اخیر

متقی و نمایندگان ویژه امریکا بر ادامه تعامل و خویشتن داری در حل مسائل اساسی توافق کردند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱, ۱۴۰۱)

وزارت خارجه امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که امیرخان متقی، سرپرست این وزارت ناوقت روزگذشته (شنبه ۳۱ ثور)، با تام ویست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و رینا امیری، نماینده ویژه امریکا برای زنان افغانستان درباره موضوعات مهم گفتگو نمودند.

به گفته وزارت خارجه دراین صحبت تیلفونی تام ویست در باره پیشرفت‌های تازه امریکا درقبال سکتور مالی، بخصوص ستکور بانکی، نظام پولی افغانستان و مسایل سیاسی و بشری معلومات و نظریات خود را شریک نمود.

درهمین حال، سرپرست وزیر امور خارجه پیشرفت‌های در بخش مالی افغانستان یک گام مثبت خواند و افزود که امارت اسلامی در بسیاری از زمینه‌ها دستاوردهای زیادی داشته است.

آقای متقی گفت:” امنیت برقرار شده است، داعش سرکوب شده و به هیچ کس اجازه داده نشده است تا از خاک افغانستان علیه دیگران استفاده کند.”

سرپرست وزارت خارجه همچنان گفت که باوجود چالش‌ها سیستم بانکی فعال است، افغانی ارزش خود را حفظ کرده است، دولت توانسته است بدون تبعیض به ۵۰۰ هزار کارمند سابق و ده‌ها هزار کارمند جدید خود معاشات پرداخت کند و بودجه جدید را از درآمدهای داخلی تهیه و تصویب کند.

درهمین حال، رینا امیری نگرانی و نظریات خود در قبال تعلیم، کار و حقوق بشری زنان شریک ساخته و برای بهبود آن خواستار توجه حکومت شد.

از سوی دیگر آقای متقی گفته است که زنان افغان در زمینه‌های تعلیم، صحت، پاسپورت و سایر بخش دیگر کار می‌کنند. وی افزوده است که:” درباره حجاب فرمان صادر شده که زنان افغان با آن مشکلی ندارند و همچنان فرمان ممنوعیت مواد مخدر نیز صادر و اجرا شده است.”

در پایان دو طرف بر ادامه تعامل و خویشتن داری در حل مسائل اساسی توافق کردند تا همه مسائل به صورت مشترک حل و فصل شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل