Connect with us

رویداد های اخیر

متقی: کشورهای جهان برای افغان‌ها زیر نام این که جان شان در خطر است پناه ندهند

منتشر شده

در

(Last Updated On: جوزا ۱۰, ۱۴۰۲)

وزیر خارجه امارت اسلامی افغانستان روزگذشته (سه شنبه ۹جوزا) در دیدار با خانواده‌های ۱۸ مهاجر جان‌باخته در بلغاریا در کابل، گفته است که امنیت در کشور تامین است و افغان‌ها نباید کشور شان را به بهانه این که جان شان در خطر است کشور را ترک کنند.

امیرخان متقی، همچنان از کشورهای جهان خواست تا به افغان‌های که زیر نام این که جان شان در خطر است پناه ندهند.

متقی گفت :«جهان نباید به استعدادها، کدرها و افتخارات افغانستان صدمه وارد کند و نباید آنها (افغان‌ها) را زیر نام این که جان شان در خطر است از این کشور بیرون کنند. دیگر ظلم نکنند، ۲۰ سال جنگ کفایت می‌کند، افغان‌های بی‌شمار را شهید کردند.»

امیرخان متقی در دیدار با خانواده‌های قربانیان در کنار ابراز تسلیت متعهد شد که با خانواده‌های قربانیان همکاری خواهد کرد.

اجساد قربانیان بعد از تاخیر سه ماهه چند روز قبل به کابل انتقال یافت٬ این افراد بتاریخ ۱۷ فبروری در راه بطرف اروپای غربی در شهر صوفیه بلغاریا در یک کانتینر به دلیل نبود آکسیجن جان باختند.

متقی مشکلاتی را که در امر انتقال اجساد وجود داشت٬ ناشی از تحریم‌های بین‌المللی خواند وگفت:«روند با موانع زیادی مواجه بود و علت تاخیر انتقال اجساد٬ همین مسئله (تحریم‌های بین‌المللی) بود.»

وزیر خارجه تاکید می کند که تمامی شهروندان برای سفرهای خارجی آزاد اند، اما نباید برای رسیدن به خارج علیه نظام دوسیه سازی نمایند.

از سوی هم برخی اشتراک کننده‌های این نشست می‌گویند که بسیاری از جوانان فریب قاچاقبران انسان را می‌خورند و از مسیرهای خطرناک به خارج می‌روند، آنان از امارت اسلامی می‌خواهند که جلو فعالیت قاچاقبران انسان را بگیرند.

وزیرخارجه همچنان بسیاری از مشکلات موجود در کشور را ناشی از تحریم‌های جامعه جهانی در برابر امارت اسلامی می‌داند و از جهان می‌خواهد که تحریم‌های ظالمانه خود را علیه دولت و مردم افغانستان پایان دهند.

رویداد های اخیر

ملا برادر و معاون صدراعظم قزاقستان در مورد ایجاد شبکه راه‌آهن گفتگو کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان در مورد ایجاد شبکه راه‌آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند.

معاونیت اقتصادی با نشر خبرنامه‌ای نوشته که ملا عبدالغنی برادر در این دیدار بر امضای برخی موافقت‌نامه‌ها به منظور حل مشکلات بانکی تاجران دو کشور، ایجاد شرکت‌های مشترک افغان – قزاق و ایجاد تسهیلات در صدور ویزه به تاجران افغان تاکید کرده است.

آقای ژومانگارین گفته است که قزاقستان در نظر دارد اتاق مشترک صنعت و تجارت و گروه مشترک تجارت و کار بین دو کشور ایجاد کند و آماده است در بخش‌های حکومت‌داری الکترونیکی، صنعت، تحصیلات عالی، معارف، صحت و بانک‌داری با افغانستان همکاری کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ایران و پاکستان درباره «گروه‌های تروریستی» در افغانستان ابراز نگرانی کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

ایران و پاکستان در یک بیانیه‌ای مشترک بر تعهد خود برای توسعه افغانستان به ‌حیث یک کشور صلح‌آمیز، متحد، مستقل و عاری از تهدیدهای تروریزم و قاچاق موادمخدر تاکید کردند.

دو طرف با اشاره به این‌که وجود سازمان‌های تروریستی در افغانستان تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان است، بر تمایل خود برای تقویت همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریزم و امنیت و ایجاد جبهه متحد علیه تروریزم تاکید نمودند.

آنان همچنان بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه گفتگو بحث کردند.

هر دو طرف ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان اذعان داشتند که مشارکت بیشتر همه اقشار افغانستان در تصمیم گیری‌های اساسی، به تقویت صلح و ثبات در این کشور منجر خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

بیش از یک‌هزار مهاجر افغان از پاکستان در یک روز برگشت داده شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنند‌گان می‌گوید که بیش از یک هزار مهاجر افغان روز گذشته (سه‌شنبه، ۴ ثور) از پاکستان به‌گونه اجباری برگشت داده شدند.

این وزارت در خبرنامه‌ای افزوده که براساس معلومات آمریت سرحدی سپین‌بولدک کندهار، این عودت‌کنندگان ۱۹۱ خانواده مشمول ۹۹۸ نفر می‌باشند.

بربنیاد خبرنامه، در میان این مهاجران سه تن آنان از محابس پاکستان آزاد شده‌اند.

خبرنامه تصریح کرده است که آنان بعد از ثبت برای اخذ کمک به دفاتر سازمان بین‌المللی مهاجرت، سازمان جهانی خوراک و کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهدگان معرفی شدند و برای هر خانواده مبلغ ۱۰ هزار افغانی از طرف امارت اسلامی نیز پرداخت شده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!