رویداد های اخیر

متقی: کشورهای جهان برای افغان‌ها زیر نام این که جان شان در خطر است پناه ندهند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱۰, ۱۴۰۲)

وزیر خارجه امارت اسلامی افغانستان روزگذشته (سه شنبه ۹جوزا) در دیدار با خانواده‌های ۱۸ مهاجر جان‌باخته در بلغاریا در کابل، گفته است که امنیت در کشور تامین است و افغان‌ها نباید کشور شان را به بهانه این که جان شان در خطر است کشور را ترک کنند.

امیرخان متقی، همچنان از کشورهای جهان خواست تا به افغان‌های که زیر نام این که جان شان در خطر است پناه ندهند.

متقی گفت :«جهان نباید به استعدادها، کدرها و افتخارات افغانستان صدمه وارد کند و نباید آنها (افغان‌ها) را زیر نام این که جان شان در خطر است از این کشور بیرون کنند. دیگر ظلم نکنند، ۲۰ سال جنگ کفایت می‌کند، افغان‌های بی‌شمار را شهید کردند.»

امیرخان متقی در دیدار با خانواده‌های قربانیان در کنار ابراز تسلیت متعهد شد که با خانواده‌های قربانیان همکاری خواهد کرد.

اجساد قربانیان بعد از تاخیر سه ماهه چند روز قبل به کابل انتقال یافت٬ این افراد بتاریخ ۱۷ فبروری در راه بطرف اروپای غربی در شهر صوفیه بلغاریا در یک کانتینر به دلیل نبود آکسیجن جان باختند.

متقی مشکلاتی را که در امر انتقال اجساد وجود داشت٬ ناشی از تحریم‌های بین‌المللی خواند وگفت:«روند با موانع زیادی مواجه بود و علت تاخیر انتقال اجساد٬ همین مسئله (تحریم‌های بین‌المللی) بود.»

وزیر خارجه تاکید می کند که تمامی شهروندان برای سفرهای خارجی آزاد اند، اما نباید برای رسیدن به خارج علیه نظام دوسیه سازی نمایند.

از سوی هم برخی اشتراک کننده‌های این نشست می‌گویند که بسیاری از جوانان فریب قاچاقبران انسان را می‌خورند و از مسیرهای خطرناک به خارج می‌روند، آنان از امارت اسلامی می‌خواهند که جلو فعالیت قاچاقبران انسان را بگیرند.

وزیرخارجه همچنان بسیاری از مشکلات موجود در کشور را ناشی از تحریم‌های جامعه جهانی در برابر امارت اسلامی می‌داند و از جهان می‌خواهد که تحریم‌های ظالمانه خود را علیه دولت و مردم افغانستان پایان دهند.

Trending

خروج از نسخه موبایل