رویداد های اخیر

متهم شدن حکومت به نقض قانون از سوی مجلس نماینده‌گان

Published

on

(Last Updated On: جدی ۲۰, ۱۳۹۹)

شماری از نماینده‌گان مجلس امروز شنبه (۲۰جدی) می‌گویند که حکومت قانون را همواره نقض کرده و نامزد وزیران تازه را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نماینده‌گان به معرفی نمی‌گیرد.

شماری از نماینده‌گان مجلس با ابراز این مطلب می‌گویند که ادامه کار سرپرست وزیران خلاف قانون است و رییس جمهور باید به این قانون شکنی‌ها پایان دهد.

پس از آن که چهار نامزد وزیر و سرپرست بانک مرکزی نتوانستند، تا رای اعتماد مجلس نماینده‌گان را به دست بیاورند، اما آنان خلاف قانون به کار شان ادامه داده اند. شماری از نماینده‌گان مجلس این عملکرد حکومت را خلاف قانون میدانند و می‌گویند که حکومت مکلف است تا نامزد وزیران تازه را برای قانون مند شدن کابینه به مجلس نماینده‌گان معرفی کند.

نامزد وزیران وزارت های معارف، انکشاف دهات، اطلاعات و فرهنگ، امور زنان و سرپرست بانک مرکزی چهره‌های هستند که رای اعتماد مجلس نماینده‌گان را به دست نیاورند.”

نذیراحمد حنفی، رییس کمیسیون تقنین مجلس نماینده‌گان می‌گوید که :”هر گونه کارکرد نامزد وزیران خلاف قانون است و بارها مجلس خواستار چهره‌های تازه شد، اما رییس جمهور به قانون احترام ندارد و مسوولیت‌های قانونی‌اش را برای معرفی نامزد وزیران تازه انجام نمی‌دهد و باید نامزد وزیران تازه به مجلس به معرفی گرفته شود تا کابینه قانون مند شود.”

شریفی بلخابی، عضو مجلس نماینده‌گان گفت:”حکومت باید مکلفیت‌های قانونی اش را باید انجام دهد و به جای نامزدان وزیرانی که ازسوی این مجلس رد شده اند، چهره‌های تازه را معرفی کند تا ما به قانون مند شدن حکومت برویم.”

درهمین حال وزارت دولت در امور پارلمانی می‌گوید که تلاش‌های حکومت براین است تا نامزد وزیران تازه را پیش از تعطیلات زمستانی به مجلس نماینده‌گان معرفی کند.

سیدعلی کاظمی، معیین وزارت دولت در امور پارلمانی گفت:”حکومت مصمم است تا نامزد وزیران تازه را پیش از تعطیلات زمستانی مجلس نماینده‌گان معرفی کند تا کابینه حکومت تکمیل شود.”

بااین حال اعضای مجلس نماینده‌گان تاکید می‌ورزند که حکومت باید به تفکیک قوه‌ها حرمت گذارد و به مصوبه و فیصله‌های این مجلس را عملی سازد، درغیر آن کشیده‌گی‌ها میان قوهء مقننه و اجرائیه بیشتر خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل