رویداد های اخیر

مجاهد: افغانستان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، منتظر اعلامیه‌ها و نگرانی‌های کسی نمی‌ماند

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۹, ۱۴۰۲)

سخنگوی امارت اسلامی نگرانی‌های مطرح شده در کنفرانس امنیتی مونیخ را بی‌جا دانسته و آن‌را رد کرده است.

ذبیح الله مجاهد یکشنبه در صفحه ایکس خود نوشته است که امنیت در افغانستان تامین بوده و هیچ گروه خارجی در این کشور حضور و اجازه فعالیت ندارد، و در جریان دو و نیم سال حاکمیت امارت اسلامی، از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نشده است.

وی افزوده است که بر ضد مواد مخدر نیز گام‌های قوی برداشته شده، کشت آن صفر شده و مبارزه علیه قاچاق آن جریان دارد.

آقای مجاهد تصریح کرده است که حقوق شهروندان کشور مشمول زنان محفوظ بوده و مردم از امنیت جانی، مالی و روحی برخوردار اند.

سخنگوی امارت اسلامی گفته است که دروازه های محاکم کشور بدون تفکیک قایل شدن، برای افغان‌ها باز اند و به حقوق آنان رسیدگی می‌شود.

اقای مجاهد خاطر نشان کرده است که کشور به سوی رفاه اقتصادی حرکت می‌کند، نرخ پول افغانی حفظ، پروژه های بزرگ آغاز و در بخش‌های صحت، تعلیم و آبادی، کار «فوق العاده» انجام شده است.

او گفته است: «با وجود این همه پیشرفت‌ها، ارایه تصویر نادرست از افغانستان، پخش نگرانی و ایجاد احساس ترس از افغانستان، نمایان‌گر معلومات کم کشورها است، یا هم برخی از حلقه‌های مغرض معلومات نادرست را انتقال می‌دهند.»

آقای مجاهد افزوده است: «جهت‌های توطئه‌گر به هر اندازه‌ای که پروپاگند پخش کنند، افغانستان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و منتظر اعلامیه‌ها و نگرانی‌های کسی نمی‌ماند.»

در کنفرانس امنیتی مونیخ، وزیران امور خارجه ۱۲ کشور ابراز نگرانی کرده بودند که حقوق زنان و دختران در افغانستان نقض می‌شود.

آنان همچنان بر نیاز برای مبارزه بر ضد تروریزم و قاچاق مواد مخدر تاکید نموده و خاطر نشان کرده بودند که پای‌بندی مقام‌های حاکم به مکلفیت‌های بین المللی، به‌ویژه در بخش حقوق بشر، یک پیش‌شرط اساسی برای ادغام مجدد افغانستان در جامعه بین‌المللی است.

Trending

خروج از نسخه موبایل