رویداد های اخیر

مجاهد به ادعاهای یک پژوهشگر پاکستانی درمورد امارت اسلامی واکنش نشان داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۲, ۱۴۰۲)

سخنگوی امارت اسلامی با نشر بیانیه ای از کتاب جدید حسن عباس، پژوهشگر پاکستانی در امریکا انتقاد کرده و آن‌را دور از حقیقت خوانده‌ است.

ذبیح الله مجاهد می‌گوید که حسن عباس توسط یک سازمان استخباراتی استخدام شده است و این چنین دسیسه‌های استخباراتی نمی‌تواند ذهنیت‌ها را در برابر رهبران امارت اسلامی مغشوش کند.

آقای مجاهد می‌گوید: «این مامور استخباراتی متوجه نشده است که امارت اسلامی برای کسب، حراست و تداوم استقلال، یک داستان و تاریخ پرافتخار دارد که هر شخص معقول و منطقی اگر بخواهد در خصوص راه و روش بزرگان امارت اسلامی تحقیق کند به بسیار آسانی به این نتیجه می‌رسد که این صف و بزرگان آن در بلندترین حد آزادی و استقلال قرار دارند.»

وی می‌افزاید: «به باور ما شخصی به نام حسن عباس مزدوری است که توسط یک سازمان استخباراتی استخدام شده تا با تلاش نافرجام خود آب دریا را آلوده سازد. این چنین دسیسه های استخباراتی نمی تواند ذهنیت‌ها را در قبال نظام و رهبران ما مغشوش کند و به اهداف شوم شان برسند.»

شماری از استادان پوهنتون به این باور اند که محتوای این کتاب روابط میان نویسنده و سازمان‌های استخباراتی را به نمایش می‌گذارد، اما این مسئولیت امارت اسلامی است که روایت دقیق را از قضایای امنیتی و سیاسی کشور ثبت تاریخ کند تا زمینه برای افرادی بیرون در مورد روایت‌ها فراهم نشود.

فیض محمد زلاند، استاد پوهنتون می‌گوید: «ما افغان‌ها نیاز داریم تا درمورد جنگ‌ها، تاریخ، سیاست و تحولات اجتماعی کتاب‌ بنویسیم تا اینکه به افرادی مثل حسن عباس زمینه مساعد نشود که معلومات دریافت کند و براساس منافع کشور اش کتاب بنویسد.»

حسن عباس، نویسنده کتاب «بازگشت طالبان» استاد در یکی از پوهنتون های دفاعی امریکا است و این کتاب درست در زمانی نشر شده که امارت اسلامی بار دیگر حکومت در افغانستان را در دست دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل