رویداد های اخیر

مجاهد: فساد اداری به صفر نزدیک شده است

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۸, ۱۴۰۲)

امارت اسلامی افغانستان به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد می‌گوید که حکومت سرپرست در تمامی نهادهای دولتی فساد را از بین برده است و تلاش‌ها جریان دارد تا در بخش‌های غیر دولتی نیز فساد را ریشه‌کن کند.

ذبیح‌ الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، در این مورد گفته است: «حالی فساد به صفر نزدیک شده، در سطوح پایین شاید افراد ناشایسته به فساد دست بزنند ولی مبارزه هنوز هم دوام دارد.»

آقای مجاهد تأکید کرده است: «ولی اینکه فساد در قراردادهای بزرگ نیست، فساد در بنادر کشور نیست، فساد دربخش‌های مالیاتی نیست، شفافیت کلی به وجود آمده و همچنان فساد در تعاملات مختلف حکومتداری وجود ندارد به معنای این است که مبارزه صورت گرفته است.»

از سویی هم، شماری از مسوولان در وزارت‌خانه‌های کشور همچنان گفته اند که فساد را در تمام منابع مالی و اقتصادی کشور ریشه‌کن کرده اند و نظارت منظم بر روند مبارزه با این پدیده منفی نیز ادامه دارد.

عبدالسلام جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت، گفته است: «وقتی که ما فساد را از بین بردیم، سبب از این شد تا امروز بالاتر از هشتاد فیصد شرکت‌های ما دوباره فعال شوند. دلیل عمده و اساسی این از بین بردن فساد است، ریشوت است.»

در همین حال، اعضای سکتور خصوصی همچنان از بین رفتن فساد در بخش‌های اقتصادی و مالی کشور را تایید کرده و می‌گویند که تمامی کار به‌گونه شفاف به پیش می‌رود.

خان جان الکوزی، عضو اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، گفت: «مشکل سابق که فساد، ریشوت و بی قانونی بود فعلاً از بین رفته و در اکثر جاها خصوصاً در بخش‌های مالیاتی، گمرکات، داوطلبی‌ها و خریداری‌ها شفافیت ایجاد شده است.»

این در حالی است که به گفته آگاهان، در حکومت گذشته فساد گسترده اداری وجود داشت و این پدیده روند حکومتداری را به مشکل مواجه کرده بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل