اخبار ساحوی

مجلس نمایندگان از دو قاری افغان و اعضای تیم ملی کرکت افغانستان تقدیر کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مجلس نمایندگان از دو تن قاریانی که در مسابقات جهانی ترتیل، تجوید و حفظ قرآنکریم مقام اول را بدست آورده بودند و همچنان از بازیکنان تیم ملی کرکت کشور که به بازی های جهانی 2015 راه یافتند، ستایش کرد.

احمد رشاد و ضیاالله قاریان افغان اند که در مسابقات جهانی قرانکریم در مصر و جده مقام نخست را بدست آوردند. قاری احمد رشاد در مسابقات ترتیل و تجوید قرانکریم در میان 121 کشور جهان مقام اول را بدست آورد و به همین ترتیب قاری ضیاالله در رقابت حفظ قرانکریم در میان شصت کشور که در شهر جده برگزار شده بود مقام نخست را بدست .

از سوی دیگر، چندی پیش تیم ملی کرکت افغانستان نیز با بدست آوردن مقام اول، به مسابقات جهانی کرکت 2015 آسترالیا راهیاب شد. که این دست آورد نیز از طرف مجلس نمایندگان تقدیر شد.

عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان با وجود اینکه بازی کرکت را در افغانستان جوان و تازه میداند گفت: ” بازی کرکت با وجودی که سابقه طولانی در کشور ندارد ولی با زحمات و تلاش های فراوان ورزشکاران ما توانستند که به زودی در قطار کشور های که تجربه طولانی در این ورزش دارند قرار گیرند که یکبار دیگر از جانب اعضای مجلس نمایندگان برایشان تبریک میگویم”.

در همین حال شهزاده مسعود رییس بورد کرکت افغانستان نیز از دولت خواست تا زمینه های مناسب و فرصت های مسابقات دوستانه را برای اعضای تیم ملی کرکت فراهم نماید تا بتوانند در مسابقات جهانی نیز مقام نخست را از آن خود نمایند.

ازسوی هم شماری از اعضای مجلس نمایندگان نیز خواستار عملی شدن وعده های داده شده به اعضای تیم ملی کرکت و دو قاری افغانی که مقام نخست را از آن خود کرده اند شدند. آنان گفتند: پس از قهرمانی تیم ملی فوتبال افغانستان در مسابقات جنوب آسیا، وعده های کمک به آنها داده شد، اما به گفته آنان، تاکنون هیچ یک از وعده ها عملی نشده است.

درعین حال، مجلس نمایندگان در نشست روز شنبه (11 عقرب) طرح قانون تجارت را در پنج فصل و 34 ماده تصویب کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل