رویداد های اخیر

مرکز مطالعات استراتژیک اسلام آباد نشستی را تحت عنوان روابط اقتصادی افغانستان و پاکستان برگزار کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۷, ۱۴۰۱)

مرکز مطالعات استراتژیک اسلام آباد نشستی مجازی را تحت عنوان روابط اقتصادی افغانستان و پاکستان میان مقام‌های دوطرف برگزار کرد.

این نشست مجازی که در هفته جاری برگزار شد، سفیر پیشین پاکستان برای افغانستان گفت که یکی از چالش‌های فرا راه روابط تجاری افغانستان و پاکستان اوضاع سیاسی فعلی افغانستان است که تا هنوز دولت آن به رسمیت شناخته نشده است.

منصور احمدخان، سفیر پیشین پاکستان برای افغانستان در این مورد می‌گوید: «یکی از مشکلات تجاری دیگر میان دو کشور وضیعت سیاسی افغانستان است که حکومت فعلی به رسمیت شناخته نشده و تحریم‌ها بر آن وضع شده است. این باعث ایجاد مشکلات اقتصادی میان دو کشورخواهد شد.»

سردار احمدخان شکیب، سفیر افغانستان برای پاکستان اما گفته است که روابط اقتصادی افغانستان با پاکستان نسبت به گذشته افزایش یافته و مشکلات کوچکی که در این زمینه وجود دارد قابل نگرانی نیست.

به گفته وی، افغانستان و پاکستان شرکای تجاری خوبی در منطقه هستند و روابط اقتصادی میان دو کشور نسبت به گذشته گسترش یافته است.

آقای شکیب گفت: «خوشبختانه با ایجاد و شکل‌گیری پالیسی جدید افغانستان، روابط اقتصادی با کشورها بیشتر شده و ارتباطات اقتصادی میان افغانستان و ترکمنستان و دیگر همسایه‌های کشور این را نشان می‌دهد که روابط اقتصادی افغانستان نسبت به گذشته افزایش یافته است.»

شمار دیگری از اشتراک کننده‌گان این نشست بر معاملات تجاری دوجانبه، سرمایه‌گذاری مشترک، و تجارت ترانزیتی میان افغانستان و پاکستان تأکید کردند و ابراز کردند اگر به این سه مورد توجه صورت گیرد، باعث رشد اقتصادی هر دو کشور خواهد شد.

گفتنی است بیشتر از یک سال می‌شود که هیچ‌کشوری چراغ سبز برای به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان نشان نداده است اما کشورها بر ادامه حمایت‌ها و روابط  با افغانستان تأکید کرده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل