رویداد های اخیر

مسدودماندن گذرگاه تورخم وارد سومین روز شد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۷, ۱۴۰۲)

پس از درگیری‌های روز چهارشنبه (۱۵سنبله) میان نیروهای سرحدی امارت اسلامی و نظامیان پاکستانی در گذرگاه تورخم، هنوز هم این بندر ترانزیتی به روی کالاهای تجارتی و مسافران بسته است.

هرچند کالاهای تجارتی و نیز شمار زیادی از مسافران در دوطرف بندر منتظر باز شدن دروازه تورخم برای تردد اند اما تا کنون مقامات دو کشور در این مورد چیزی نگفته‌اند.

از سویی هم، برخی از عابرین می‌گویند که برای هیچ‌کس حتی برای بیماران اجازه عبور داده نمی‌شود.

تورخم گذرگاه اصلی ترانزیت کالا و مسافران بین افغانستان و پاکستان است، اما این گذرگاه از سه روز به ‌این‌سو مسدود و بسته‌شدن ناگهانی آن باعث توقف و سرگردانی صدها موتر حامل کالاهای تجاری در دو طرف این بندر شده است.

در همین حال، برخی از آگاهان می‌گویند که نیاز است امارت اسلامی با جانب پاکستان مذاکرات همه جانبه نماید تا برای پایان‎ دادن به تنش‌‌های نظامی میان دو کشور درگذرگاه تورخم، راه حل منطقی، سیاسی و دایمی پیدا شود.

گفتنی است که پس از روی کارآمدن امارت اسلامی در افغانستان، این چندمین بار است که نظامیان امارت اسلامی و پاکستانی درگیری مسلحانه می‌کنند. به باور آگاهان، اگر مقامات دوکشور برای حل بنیادی این مشکل توجه جدی نکنند، این چنین درگیری‌ها می‌تواند در آینده روابط دو کشور را بیشتر از این متشنج سازد.

Trending

خروج از نسخه موبایل