رویداد های اخیر

مسوولان: تلاش‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش زراعت جریان دارد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۱, ۱۴۰۱)

مقام‌های وزارت زراعت و مالداری کشور از تلاش‌ها برای توسعۀ سرمایه‌گذاری در بخش زراعت خبر داده‌اند.

به گفته مسوولان در این وزارت، ظرفیت سرمایه‌گذاری در سکتور زراعت در کشور بیش‌تر است و تلاش دارند تا در سال آینده، سکتور خصوصی را به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف زراعت و مالداری تشویق کنند.

به گفته آنان، بسته‌های تشویقی جدید را در بخش‌های زراعت، باغداری و دامداری فراهم خواهند کرد.

مصباح‌الدین مستعین، سخنگوی وزارت زراعت ومالداری، در این مورد گفته است که تلاش‌ها صورت گرفته تا به دهاقین امکانات بهتر مساعد شود.

از سویی هم، اعضای سکتور خصوصی نیز از وزارت زراعت و مالداری می‌خواهند که همکاری‌های خود را در زمینۀ فعالیت‌های زراعتی برای سکتور خصوصی افزایش دهند تا علاقمندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در این بخش بیش‌تر شود.

سخی احمد پیمان، عضوی سکتور خصوصی، می‌گوید: «زراعت ما هنوز هم ارگانیک است و بازار خوب داریم در بیرون از افغانستان، هر اندازه که برنامه‌های تشویقی و حمایتی از سوی وزارت زراعت اتخاذ شود، یک موثریت خوبی برای سکتور زراعت، دهاقین و به اقتصاد افغانستان خواهد داشت.»

میرویس حاجی زاده، عضوی سکتور خصوصی، نیز گفت: «پیشنهاد ما به امارت اسلامی این است که باید دهاقین را در هر سکتور باغداری تشویق کنند.»

در همین حال، به باور آگاهان اگر سرمایه‌گذاری‌ها در بخش زراعت در کشور بیش‌تر شود، رشد اقتصادی افغانستان سریع‌تر خواهد شد و نیز میزان بیکاری در میان شهروندان کشور کاهش خواهد یافت.

Trending

خروج از نسخه موبایل