تجارت

مسوولان: حمل‌ ونقل از طریق خط آهن خواف-هرات به‌‌زودی آغاز می‌شود

Published

on

(Last Updated On: دلو ۳۰, ۱۴۰۱)

بخت‌الرحمن شرافت، رییس اداره خط آهن، می‌گوید که روند انتقالات از طریق خط آهن هرات-خواف در ماه حمل سال پیش‌رو آغاز خواهد شد.

آقای شرافت گفته است که کار بازسازی این خط آهن که ۶۲ کیلومتر طول دارد، جریان دارد.

رییس اداره خط آهن در این مورد می‌گوید: «پروژه که ما زیر کار داریم، پروژه خواف-هرات است. ۶۲ کیلومتر طول دارد که با ایران وصل است، ان‌ شاء‌الله تا یک ماه دیگر کارهایش تمام می‌شود و در سال آینده انتقالات از ایران شروع خواهد شد.»

مسوولان این اداره قبلاً نیز از انکشاف خطوط آهن در نقاط مختلف کشور به هدف افزایش میزان واردات و صادرات کالاهای بازرگانی خبر داده‌ بودند.

در همین حال، آگاهان اقتصادی هم‌چنان بر جایگاه ویژه خطوط آهن در افغانستان تأکید کرده‌اند و می‌گویند که سرمایه‌گذاری در این زمینه در کاهش میزان بیکاری، افزایش صادرات، تولیدات و عواید داخلی کشور مهم است.

سید مسعود، استاد پوهنتون، گفت: «خط آهن فعلاً اولین وسیلۀ انتقال کالاها و وسیلۀ ترانسپورتی به‌منظور رسیدن کالاها از یکجا به جای دیگر است و خط آهن برای رشد اقتصادی مهم است.»

از سویی هم، این اداره هم‌چنان از بازدید هیئت افغانستان و ایران از راه‌ آهن خواف-هرات خبر داده است.

خبرنامۀ این اداره افزوده است که ستیشن غوریان را به‌گونه رسمی به جانب ایران سپرده‌اند تا آنان دفاتر تخنیکی‌شان را فعال و نقص‌های تخنیکی باقی‌مانده این راه‌ آهن را رفع کنند.

بربنیاد خبرنامۀ اداره خط آهن، هئیت ایرانی به‌گونه کتبی تعهد سپرده که پیش از ماه حمل اولین قطار کالا‌ها به سوی افغانستان حرکت کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل