رویداد های اخیر

معاون اقتصادی ریاست الوزرا با وزیر زراعت ایران دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۶, ۱۴۰۲)

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا و هیئت همراه‌اش در جریان سفر به ایران روز سه‌شنبه (۱۶عقرب)  با محمد علی نیکبخت، وزیر زراعت آن کشور دیدار کرد.

در این نشست، ملا برادر حین سخنان خود گفت که افغانستان و ایران در طول تاریخ روابط سیاسی، اقتصادی و تجارتی خوبی داشته‌اند و اکنون زمینه خوبی برای توسعه این روابط فراهم گردیده و نیاز است تا هر دو کشور برای تقویت هرچه بیشتر آن تلاش مشترک کنند.

 در این دیدار، مقامات بلند پایه دو کشور در مورد میکانیزه شدن زراعت در افغانستان، کمک در زمینه کشت بدیل خشخاش، افزایش سرمایه‌گذاری در توسعه محصولات اساسی زراعتی و کشت درختان میوه دار، همچنان ظرفیت سازی افغان‌ها در بخش زراعت، آبیاری و مالداری، براه اندازی نمایشگاه‌ها به منظور بازاریابی برای محصولات زراعتی میان دو کشور، افزایش سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ایران در بخش زراعت، همکاری در بخش واردات و صادرات محصولات زراعتی بین دو کشور، کاهش تعرفه بر محصولات افغانی، همکاری در حصه انتقال محصولات زراعتی افغانستان به کشورهای مختلف از مسیر ایران و انکشاف همکاری‌های اقتصادی و تجارتی میان دو کشور صحبت‌های همه جانبه کردند.

همچنان وزیر زراعت ایران به آقای برادر از همکاری همه جانبه در مورد مسایل مطرح‌شده بین دو کشور اطمینان داد و افزود که در این راستا ادارات ذیربط دو کشور با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل