اخبار ساحوی

معترضان خشمگین چندین کلیسا را در پاکستان به اتهام توهین به مقدسات آتش زدند

Published

on

(Last Updated On: اسد ۲۵, ۱۴۰۲)

مقامات در پاکستان می‌گویند که پس از متهم شدن یک خانوادهٔ مسیحی به توهین به مقدسات، گروهی از معترضین خشمگین روز چهارشنبه (۲۵ اسد) چندین کلیسا را در شرق پاکستان آتش زدند.

پولیس محلی به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که صدها نفر با چوب و سنگ بر منطقهٔ عمدتاً مسیحی نشین شهر فیصل آباد حمله کردند.

به گفتهٔ یک مقام در محل، حملات بر کلیساها پس از آن آغاز شد که گروهی از متعصبان مذهبی یک خانوادهٔ مسیحی را به هتک حرمت به قرآن متهم کردند.

رانا عمران جمیل، سخنگوی ادارهٔ کمک و نجات شهر گفت:«عکس‌ها و ویدیوهای از صفحات سوختهٔ قرآن در بین مردم به اشتراک گذاشته شد که غوغایی را برپا کرد.»

آقای جمیل افزوده است که چهار کلیسا به آتش کشیده شد، اما افزود که گزارشی از تلفات جانی در دست نیست.

توهین به مقدسات در پاکستان که اکثریت جمعیت آنرا مسلمانان تشکیل می‌دهد، یک موضوع بسیار حساس است. در برخی موارد تنها ادعای توهین به مقدسات برای ایجاد شورش و کشتن متهمان توسط گروه‌ها کافی است.

کمیسیون امریکایی آزادی ادیان در جهان در گزارش ۲۰۲۲ گفت که قوانین توهین به مقدسات در پاکستان، افراط‌گرایان اسلامگرا را قادر و تشویق کرده است که بدون مجازات عمل کنند و به راحتی اقلیت‌های مذهبی یا کسانی را که عقاید متفاوت دارند، هدف قرار دهند.

بر اساس معلومات مرکز عدالت اجتماعی، از سال ۱۹۸۷ به اینسو بیش از ۲۰۰۰ نفر در پاکستان به توهین به مقدسات متهم شده و از آن میان حد اقل ۸۸ نفر توسط مردم عذاب‌کش شده اند.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که از قانون توهین به مقدسات در پاکستان در اغلب موارد برای حل خصومت‌های شخصی و هدف قرار دادن اقلیت‌ها، سؤ استفاده صورت می‌گیرد.

مسیحیان که حدود دو در صد جمعین پاکستان را تشکیل می‌دهند، اغلب مورد هدف اتهامات کفرگویی جعلی و بی‌اساس قرار می‌گیرند.

Trending

خروج از نسخه موبایل