رویداد های اخیر

ملابرادر جهت کمک به مردم آسیب دیده از سیلاب به ولایت ارزگان سفر نمود

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۸, ۱۴۰۳)

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء روز گذشته (دوشنبه، ۲۷حمل) جهت کمک به مردم آسیب دیده از اثر جاری شدن سیلاب‌های اخیر به ولایت ارزگان سفر نمود.

ملا برادر در سفر به ارزگان با مسوولین، مجاهدین و باشنده‌گان این ولایت دیدار و از همکاری لازم به دلیل خسارات ناشی از سیلاب‌های اخیر اطمینان داد.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء در مورد انجام امور به شکل مناسب به مسوولین این ولایت توصیه‌های لازم را ارائه  و از آنان خواست تا با صداقت و امانتداری به مردم آسیب دیده خود خدمت کنند.

ملا برادر گفت: «اینها کسانی هستند که برای برپا نمودن نظام اسلامی هر نوع فداکاری‌ها را انجام داده و تکالیف زیادی را متحمل شده اند و اکنون حق دارند که امارت اسلامی برای آنها زندگی مرفه فراهم کند.»

وی افزود که: «ما در هر نقطۀ از کشور که دچار مشکل شوند، مسوولین امارت اسلامی مؤظف اند تا از وضعیت آنان باخبر و به مشکلات آنان رسیدگی کنند.»

سپس باشندگان این ولایت از برخورد مسوولین ملکی و نظامی امارت اسلامی ابراز خرسندی نموده، گفتند که مسوولین امارت اسلامی همیشه به مشکلات انان رسیدگی نموده اند. آنان همچنان افزودند که خورسند اند ازینکه تمام افغانستان تحت یک نظام کاملآ اسلامی قرار گرفته و نفرت، تعصب قومی و نفاق از این کشور ریشه‌کن شده است.

درهمین حال، معاویت اقتصادی گفته است که ملا عبدالغنی برادر حین سفر به ولایت هلمند از بند کجکی نیز دیدن نموده است.

آقای برادر گفته است که به دلیل خشکسالی و کمبود آب در بندها سطح تولید برق نیز کاهش یافته بود، اما امسال به دلیل بارندگی پی هم در کشور سطح آب افزایش یافته و بیشتر از بندها مانند بند برق کجکی پر از آب شده است. با این کار، سکتور زراعت در سال روان رشد و سطح تولید برق در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

بند برق کجکی یکی از بزرگترین بندهای کشور است که در ولسوالی کجکی ولایت هلمند موقعیت دارد و برای مهار نمودن سیلاب‌های موسمی، آبیاری زمین‌های زراعتی و تولید برق بالای دریای هلمند ساخته شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل